آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, July 13, 2012

عروسی که در سمنگان به ماتم تبدیل شد



شنبه ٢٤ سرطان ١٣٩١ ساعت خبرگزاری بخدی
گزارش ها از شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان حاکیست که بر اثر وقوع یک انفجار نیرومند، بیش از 150 تن کشته و زخمی شده اند.
گفته می شود که نوع حمله بمب گذاری انتحاری بوده است و احمد خان سمنگانی عضو ولسی جرگه و قوماندان امنیه پیشین ولایت فاریاب در بین قربانیان این حادثه اند.
یک باشنده محل به خبرگزاری بخدی گفت که انفجار در هوتل موسوم به مروارید در شهر ایبک رخ داده جاییکه مراسم عروسی دختر احمد خان سمنگانی برگزار شده بود.
یک عضو شورای ولایتی سمنگان به خبرگزاری بخدی گفت که در حال حاضر، وضع در محل انفجار به شدت بحرانی است و به هر طرف اجساد قربانیان و زخمی ها به چشم می خورد.
این عضو شورای ولایتی می گوید که هنوز رقم دقیق قربانیان مشخص نیست، اما او تایید کرد که برخی از مقام های محلی و اعضای ولسی جرگه در این محفل حضور داشتند.
جزئیات بشتر بعدا نشر می شود.

شاهزاده خانم عربستان سعودی درلندن پناهنده گی داده است

محمود منجم زاده برلین: 21 سرطان 1391
سارا بنیت طلال عبدالعزیز نواسه بنیانگذار عربستنان سعودی که ، به عنوان باربی شاهزاده خانم سلطنتی معرفی شده است ، در بریتانیا تقاضای پناهده گی داده است.
به قول روز نامه اشپیگل آنلاین آلمان مورخه چهار شنبه 11 جولای ،  سارا احساس میکند مورد آزار و اذیت دولت ریاض است ، اما بسیاری ازعلائیم اشاره به اختلاف های شخصی دارد .سارا می گوید از طرف مقامات امنیتی عربستان سعودی تهدید شده و به او حمله شده است آنها در ربودن او و فرزندانش سعی کرده اند .
به گفته سارا دارائهای او درمصادره شده ، شاهزاده خانم سعودی به روز نامه گفته است نیروهای غیر دولتی میخواهند او را بکشند.    
روز جمعه وکلای سارا پناهندگی او را به وزارت داخله انگلیس تسلیم داده اند.
رسانه های بریتانیا سوال میکنند، درحال حاضر یک بحران دیپلوماتیک میان لندن و ریاض درحال شکل کیری میباشد؟
دارای های سارا از قبیل املاک ، جواهرات و پول نقد به 400 میلیون یورو تخمین میشود ، که در بانک های سویس ، مصر ، لبنان انباشته شده است.
از مدت پاسپورت سارا بیش ازسال گذشته است و سفارت عربستان سعودی پاسپورت او را تمدید نمی کند .

رئیس اداره امور زنان ولایت لغمان در یک انفجار کشته شد



13 ژوئيه 2012 07:44 GMT
لغمان یکی از ولایتهایی است که مسئولیت امنیتی بخشهای عمده آن از سوی نیروهای بین المللی به نیروهای امنیتی افغانستان واگذار شده است
مقام‌های محلی در ولایت لغمان در شرق افغانستان گفته‌اند که رئیس اداره امور زنان این ولایت در پی انفجار بمبی که در خودرو حامل او کار گذاشته شده بود، کشته شده است.
سرحدی زواک، سخنگوی والی لغمان به بی‌بی‌سی گفت که این حادثه روز جمعه، ۲۳ سرطان/تیر در شهر مهتر لام، مرکز ولایت لغمان روی داد.
آقای زواک گفت: "از جانب دشمنان صلح و وطن در موتر (خودرو حامل) رئیس امور زنان یک بمب مغناطیسی کار گذاشته شده بود، این بمب انفجار کرد و به اثر آن رئیس امور زنان به شهادت رسیده و شوهرش به شدت زخمی شده است."
به گفته سخنگوی والی لغمان، ۱۱ غیرنظامی دیگر هم در پی این انفجار زخمی شده‌اند.
هنوز مسئولیت قتل حنیفه صافی، رئیس اداره امور زنان ولایت لغمان را هیچ فرد یا گروهی به عهده نگرفته است.اما مقام‌های دولتی "دشمنان صلح و وطن" را عامل این انفجار می‌دانند.دشمنان صلح و وطن" عنوانی است که این مقام‌ها آن را به اعضای گروه‌های شورشی داده‌اند.
ولایت لغمان یکی از ولایت‌هایی است که شورشیان در آن نفوذ دارند و پیش از این هم این ولایت شاهد خشونت‌هایی بوده است.


چای سبزخطرابتلا به بعضی سرطان ها را کاهش میدهد



چای سبز خطر ابتلا به سرطان‌های خون، لنف و کبد را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. چای سبز همچنین خطر ابتلا به پنومونی (ذات‌الریه) در زنان را به میزان چشمگیری پایین می‌آورد.
محققان ژاپنی با تحقیق بر روی بیش از ۴۰ هزار نفر به این نتیجه دست یافته‌اند که نوشیدن دست‌کم ۵ فنجان چای سبز در روز می‌تواند انسان را از خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها مصون نگاه دارد.
نچرال نیوز (Natural News)، در روز دوشنبه (دوم نوامبر / ۱۱ آبان)، با انتشار گزارشی به جزییات این تحقیقات پرداخته است.
بر پایه‌ی این گزارش، تحقیقاتی بر روی ۴۱ هزار و ۷۶۱ بزرگسال ژاپنی انجام شد. میانگین سنی ‌این افراد بین ۴۰ تا ۷۹ سال بود و هیچ کدام از آنها پیش از این مبتلا به سرطان یا سکته نشده بودند.
محققان ژاپنی در سه تحقیق جداگانه تغذیه‌، بیماری‌ها و نحوه‌ی زندگی این افراد را به مدت ۱۰ تا بیش از ۱۲ سال زیر نظر قرار دادند.
کاهش ابتلا به سرطان‌های خون و لنف
نتایج یکی از این تحقیقات در ماه سپتامبر در مجله‌ی آمریکایی اپیدمیولوژی (American Journal of Epidemiology) به چاپ رسیده است.
دکتر تورو نگانوما از دانشگاه توهوکوی شهر سندای ژاپن که متعلق به تیم تحقیقاتی یادشده است می‌گوید، نوشیدن حداقل ۵ فنجان چای سبز در روز، خطر ابتلا به سرطان خون را ۴۲ درصد و خطر ابتلا به سرطان‌های سیستم لنفاوی را ۴۸ درصد کاهش می‌دهد.
نکته‌ی دیگر این است که زن یا مرد بودن و بزرگی یا کوچکی جثه‌ی افراد تفاوتی در نتیجه ایجاد نکرده است.
کاهش ابتلا به سرطان کبد
نوشیدن چای سبز خطر ابتلا به سرطان کبد را نیز کم می‌کند.
یک تیم دیگر تحقیقاتی در بخش اپیدمیولوژی دانشگاه توهوکو به این نتیجه رسید که نوشیدن چای سبز احتمال ابتلا به سرطان کبد را کاهش می‌دهد.
در گزارشی که در شماره‌ی سپتامبر مجله‌ی "کانسر کاوزس اند کنترل" (Cancer Causes and Control) به چاپ رسیده آمده است که هر چه بیشتر چای سبز نوشیده شود خطر ابتلا به سرطان کبد کمتر می‌شود.
در این گزارش آمده که نوشیدن دست‌کم ۵ فنجان چای سبز بیشترین تأثیر را بر حفاظت از بدن در برابر تومورهای بدخیم کبد خواهد گذاشت.
این دو نتیجه‌گیری قابل تأمل را نتیجه‌ی کار یک تیم تحقیقاتی دیگر از دانشگاه توهوکو تکمیل کرده است.
خطر ابتلا به پنومونی در زنان به شدت کاهش می‌یابد
تحقیقات محققان دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه توهوکو نشان می‌دهد که نوشیدن چای سبز خطر ابتلا به پنومونی (ذات‌الریه،‌سینه‌پهلو) در زنان را به شدت کاهش می‌دهد.
پیش از این دانشمندان ثابت کرده بودند که در چای سبز، ماده‌ی کاتچین (یک نوع ترکیب اسیدی) و آنتی‌اکسیدان فیتوشمیکال ‌وجود دارد.
در گزارشی که در همین باره در شماره‌ی سپتامبر مجله‌ی آمریکایی کلینیکال نوتریشن (American Journal of Clinical Nutrition) منتشر شده، آمده است که تحقیقات تجربی و آزمایش بر روی حیوانات نشان داده که کاتچین و فیتوشمیکال‌های موجود در چای سبز، فعالانه علیه عوامل عفونت‌زا وارد عمل می‌شوند. همین یافته می‌تواند علت کاهش خطر ابتلا به پنومونی بر اثر نوشیدن چای سبز را توضیح دهد.
چای سبز در جدال با ابتلا به سرطان پروستات و پوکی استخوان
نچرال نیوز همواره اقدام به انتشار گزارش‌هایی کرده است که فواید نوشیدن چای سبز را برشمرده‌اند.
بر پایه‌ی همین گزارش‌ها، نوشیدن چای سبز خطر ابتلا به لوکمی (لوسمی) یا سرطان خون و سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.
اخیرا دانشمندان دریافته‌اند که چای سبز ممکن است به جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان یا اوستئوپروز و درمان آن نیز کمک کند. DW

                                                  www.Voiceofwomenafg.blogspot.com



زنان انگلیسی سالانه 2.5 میلیارد پوند خرج کفش‌های آزاردهنده می‌کنند



از جمله آمارهای عجیب در خصوص کشور آنگلوساکسون‌ها این است که زنان در این کشور معادل حدودا 40 میلیون بشکه نفت، پول خرج کفش‌هایی می‌کنند که به درد راه رفتن نمی‌خورند.
به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی دیلی‌میل گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد هر زن انگلیسی به طور متوسط سالانه 136.52 پوند خرج خرید 5 کفش نو در سال می‌کند که از این تعداد، سه کفش از 5 کفش تنها یک یا دو بار استفاده می‌شوند چون با آنها راه نمی‌توان رفت.
قریب به یک‌سوم زنان انگلیسی این کفش‌ها را در شرایطی می‌خرند که می‌دانند مناسب پای آنها نیست و انگیزه‌شان از خرید این کفش‌ها، تنها شکل و قیافه آنهاست.
در واقع این کفش‌ها که سالانه 2.5 میلیارد پوند پول خرج آنها می‌شود، تنها به درد نشستن می‌خورند، نه راه رفتن!همچنین نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که 68 درصد از زنان انگلیسی هفته‌ای حداقل یک روز کفشی را می‌پوشند که با آن ناراحت‌اند. 53 درصد از آنها نیز کفش‌های ناراحت‌کننده را که تنها یک‌بار پوشیده‌اند، قبل از دور انداختن، یک‌سال نگه می‌دارند.