آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, July 12, 2012

زنی که ده سال برده بود



همشهری :
مقامات ایالت ویرجینیای غربی آمریکا مشغول بازپرسی مردی هستند که حدود 10 سال با زن خود همچون برده برخورد و به شدت با او بدرفتاری می کرد.خبرگزاری آلمان گزارش داد، مقامات شهر جکسون اعلام کردند این مرد 37 ساله بازداشت شده و متهم است که زن خود را شکنجه داده و زنجیر کرده است.
بر اساس گزارش رسانه های محلی، این مرد همه بدن زن را مجروح کرده است. این زن 43 ساله سرانجام توانسته بود دوم جون از خانه فرار کند. یک زن که زخم‌ها و آثار سوختگی این زن را دیده بود، علیه همسرش شکایت می‌کند.
بر اساس گزارش رسانه‌هایی که این شکایت را دیده‌اند، روی قفسه سینه و کمر این زن سوختگی‌های شدیدی دیده می‌شود. گویا این آثار سوختگی جای اتو و آهن داغ است.
حتی مرد هنگام بارداری زن به شکم او به شدت لگد زده است. این ضربه باعث سقط جنین شده و مجبورش کرده بقایای جنین را در حیاط خانه دفن کند.
علاوه بر این زن با وجودی که دست و پایش در غل و زنجیر بوده، بچه دیگری را بدون هیچ کمک پزشکی به دنیا می‌آورد. گویا مرد زنش را مجبور کرده بود که هرگاه به خانه وارد می‌شود، در برابرش زانو بزند.



11500 ورشکاردرالمپیک لندن



در المپیک لندن 4800 زن ورزشکار شرکت می کنند
شهرزادنیوز: سازمان دهندگان 30 امین بازی‌های المپیک تابستانی در لندن، از 27 ژوئیه تا 12 اوت، امیدوارند که این مسابقات در زمینه شرکت زنان رکورد تازه‌ای بر جا بگذارد.به گزارش وبسایت هفته نامه آلمانی فوکوس، فوکوس آنلاین، امسال در لندن، پایتخت بریتانیا، شمار زنانی که در مسابقات شرکت خواهند داشت، بیش از هر زمان دیگری خواهد بود. از مجموع 11 هزار و 500 ورزشکارشرکت کننده، 4800 تن را زنان تشکیل خواهند. یکی از علل این افزایش، شرکت زنان در رشته بوکس برای نخستین بار در بازی های المپیک است.در بازی‌های چهار سال پیش که در پکن، پایتخت چین، برگزار شد، 4637 ورزشکار زن شرکت داشتند.

يك ورزشكارزن ازافغانستان، دوازعربستان به المپيك لندن ميروند


پنجشنبه, 12 جولای 2012
عربستان سعودی دو ورزشکار زن را برای اولین بار به بازیهای المپیک لندن خواهد فرستاد. این کار نقطه عطفی است درتاریخ ورزش این کشورمسلمان که تا حال فقط مردان درمسابقات ورزشی جهانی اشتراک ورزیده اند. امسال ازافغانستان هم دختران و زنان درالمپیک امسال اشتراک خواهند ورزید.
دومقام سعودی که نخواستند تا نشررسمی خبرهویت شان برملا گردد، به روز پنجشنبه گفتند که دو زن از عربستان سعودی در بازیهای المپیک امسال که درلندن برگزار می گردد، اشتراک خواهند کرد.
زنان ورزشکار سعودی در مسابقات دوش و کشتی گیری اشتراک خواهند کرد. 
گفته یکی از این مقامات، کشورهای خلیج نیزهیات های زن را برای اولین باردرمسابقات المپیک شامل می کنند. به تعقیب سعودی، قطر و برونی ، دو کشوری که هیچگاهی ورزشکار زن را به بازی های المپیک نداشته بود، هم امسال زنان ورزشکار خود را روانه مسابقات المپیک لندن می کنند.
اشتراک زنان سعودی در مسابقات جهانی ورزشی، برای سایر کشورهای مسلمان که در آن زنان ورزشکار به محدودیت مواجه اند، تشویق کننده محسوب میشود. انتظار می رود که در حدود ده هزار پنج صد ورزشکارونمایندگان بیش از دو صد کمیته ملی اولمپیک، در مسابقات اولمپیک لندن اشتراک ورزند.عربستان سعودی تحت فشار های کمیته بین المللی وگروه های حقوق بشردرجهت شمولیت زنان ورزشکار قرارداشته و برای ماه ها با این کمیته درگفتگو بود.  
گروه های حقوق بشراین تصمیم رامورد ستایش قرار داده وآنرا برای زنان عربستان سعودی یک گام مثبت عنوان می کنند که درتلاش شان برای حقوق اساسی درکشوری که به شدت آنان را درعرصه زندگی اجتماعی محدود ساخته اند، به دست آورده اند.
مینکی واردن از دیدبان حقوق بشر مستقر در نیویارک می گوید: "این فرصتی مهم، برای زنان فضای را ایجاد می کند تا آنان حقوق خود را به دست آورند و اما برای تندروان عربستانی مشکل خواهد بود تا آن حقوق را بازپس گیرند."
قطر روز چهارشنبه اعلام داشت تا باهیا ال حمید، بازی کن زن که یک تیراندازاست، بیرق آن کشور را درمراسم بازگشایی مسابقات اولمپیک لندن دربیست و هفتم ماه جاری دردست گیرد.
سفارت عربستان سعودی درلندن دوهفته قبل اعلام داشت زنانی که واجد شرایط استند، اجازه رقابت را خواهند داشت اما یک گزارش روزنامه سعودی، در اوایل این هفته نگاشته بود که هیچ ورزشکار زن برای بازی های المپیک واجد شرایط نیست واز این رو هیچ زنی در رقابت های اسپ سواری، دوش و وزن برداری شامل نیست.
جکس روگی، رئیس کمیته بین المللی المپیک هفته قبل به اسوشیتید پرس با احتیاط ابراز خوشبینی کرد که حکومت عربستان سعودی زنان را در بین ورزشکاران آن کشور به مسابقات المپیک خواهد فرستاد، اما این موضوع را تضمین کرده نمی تواند.
دختران وزشکار افغانستان در المپیک
ظاهر اغبر، رئیس کمیته المپیک افغانستان، تصامیم کشورهای مسلمان را به خصوص عربستان سعودی رادر زمینه اشتراک زنان در مسابقات المپیک لندن خیر مقدم گقته و این تصامیم را احترام می گذارد.
اغبر در مورد آمادگی ها و اشتراک ورزشکاران افغانستان به خصوص اشتراک دختران گفت نظر به گفته های آقای اغبر، ورزش در افغانستان نسبت به ادارات دیگر و حتی درسطح آسیا، تعداد بیش از زنان را در خود دارد و اگر سرمایه گذاری بیشتر در این عرصه صورت گیرد، کاروانی خوبتر و بهترتری از بانوان را در مسابقات بعدی اولمپیک در پهلو خواهد داشت.
VOA