آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, June 17, 2012

روایت یک دخترجوان ازاختطاف وازدواج اجباری با مرد شصت ساله

يكشنبه ٢٨ جوزا ١٣٩١ ساعت ١٩:٣٢
مردان مسلح ناشناس حدود 9 ماه پیش با استفاده از تاریکی شب وارد خانه محمد علم در ولسوالی ده صلاح ولایت بغلان شدند و خیر النسا دختر 17 ساله این خانواده را با خود بردند.
9ماه خیر النسا در بند این مردان بود و خانواده او همچنان نگران و بدنبال او تلاش می کردند.
پولیس ولایت بغلان پس از ماه ها تلاش، هویت این مردان مسلح را شناسایی کردند اما آنان در چندین عملیات جستجو دستگیر نشدند.

محمد علم که حدود هفتاد سال سن دارد تایید کرد که ملا نظر برای اینکه زمین و جایدادهای او را بدست بیاورد؛ اقدام به ازدواج اجباری با دخترش کرده است.
ميرآقا انوري قوماندان امنیه ولسوالی ده صلاح ولایت بغلان به خبرگزاری بخدی گفت: "ساعت دوازده شب به خانه ملا نظر حمله كرديم و خیر النسا را از زیر زمینی که دروازه ورودی آن دیوار شده بود، یافتیم."
آقای انوری می گوید که ماموران پولیس با زیرکی خاصی موفق به پیدا کردن محل نگهداری خیر النسا شدند.
در حال حاضر، ملا نظر (فرد که خیر النسا را اختطاف کرده بود) تحت تعقیب پولیس قرار دارد.
اصل ماجرا
محمدعلم پدر خیر النسا به خبرگزاری بخدی گفت: "ماه اسد سال گذشته بود، ملا نظر از افراد مسلح غير مسوول، ساعت دوازده شب وارد خانه من شدند؛ دهان، دست‌ها‌ و پاهايم را بستند و سپس دخترم را با زور و کشان کشان به طرف كوه‌ ها بردند."
او می گوید که 9 ماه از دختر تازه‌ جوانش هيچ خبري نداشته است.
خانم خیرالنسا به خبرگزاری بخدی گفت درحالیکه افراد ملا نظر سلاح های شان را به طرف او نشانه گرفته بودند، مرا با ملا نظر نکاح کردند.
این حادثه در مربوطات ولسوالی ده صلاح ولایت بغلان رخ داده است.
محمد علم که حدود هفتاد سال سن دارد تایید کرد که ملا نظر برای اینکه زمین و جایداد های او را بدست بیاورد؛ اقدام به ازدواج اجباری با دخترش کرده است.
او پس از وقوع این رویداد، وزارت داخله و کمیسیون مستقل حقوق بشر را در جریان گذاشته است.
خیر النسا دختر اختطاف شده با لحن شکننده و آرام صحبت می کند.
خانم خیرالنسا به خبرگزاری بخدی گفت درحالیکه افراد ملا نظر سلاح های شان را به طرف او نشانه گرفته بودند، مرا با ملا نظر نکاح کردند.
خیر النسا می گوید که ملا نظر حدود 60 سال سن داشت و مدت 9 ماه با او همبستر بوده است.

قوماندان امنیه ولسوالی ده صلاح بغلان تایید کرده است که برخی ها جزئیات عملیات را در اختیار عاملان اختطاف خیر النسا قرار می داده است.
همکار حکومتی
خیر النسا می گوید، هر بار که دولت برای نجات او عملیات می کردند، ملا نظر او را به مناطق اطراف کوه انتقال می داده است.
پس از مدت خیرالنسا در می یابد که فردی از میان پولیس تمامی جزئیات عملیات را در اختیار ملا نظر قرار می دهد و زمینه را برای فرار او فراهم می کند.
قوماندان امنیه ولسوالی ده صلاح بغلان تایید کرده است که برخی ها جزئیات عملیات را در اختیار عاملان اختطاف خیر النسا قرار می داده است.
خیر النسا می گوید، هر بار که دولت برای نجات او عملیات می کردند، ملا نظر او را به مناطق اطراف کوه انتقال می داده است.
در حال حاضر، جستجو و ردیابی این افراد از سوی قوماندانی امنیه ولسوالی ده صلاح  آغاز شده است.
جنجال بر سر اختطاف
بی بی تاجور مادر خیر النسا می گوید، در 9 ماه كه دخترش نبوده، روز خوشي را نديده و شب‌ ها و روز ها را با اشك‌ و فرياد سپري كرده است.
هنوز هم این ترس در وجود، بی بی تاجور وجود دارد که روزی دوباره دست ملا نظر به دخترش برسد.
در حال حاضر، خیرالنسا، پدر و مادرش در قوماندانی امنیه ولسوالی ده صلاح به سر می برند.
رسول خان محسنی می گوید که ملا نظر فرد نيمچه ملا (آگاه مسایل دینی) است، در عملکرد نا بخشودنی دختر مرد فقير و مظلوم را براي خود نكاح كرد.
رسول خان محسنی رييس شوراي ولايتي بغلان به خبرگزاری بخدی گفت: "ملا نظر فردي نيمچه ملا (آگاه مسایل دینی) است، در عملکرد نا بخشودنی دختر مرد فقير و مظلوم را براي خود نكاح كرد."
به گفتۀ رييس شوراي ولايتي بغلان، ملا نظر يك تن را به این سبب که او را در اختطاف خیرالنسا مورد نگوهش قرار داده بود، با فیر مرمی زخمی کرده است.
در قضیه نگهداری خیرالنسا ماموران پولیس برادر ملا نظر را بازداشت کرده اند و او (برادر ملا نظر) یکجا در زیر زمینی با خیر النسا به دام پولیس افتاده است.
ذکریا ناصری – بغلان
خبرگزاری بخدی
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغانستان

تجاوز بالای یک طفل هفت ساله در نیمروز


مقام ها در ولایت نیمروز از تجاوز یک مرد بالای یک طفل هفت ساله در این ولایت خبر دادند.
مسوولان صحی در نیمروز با تایید این رویداد گفتند که وضعیت صحی این کودک وخیم است.
شیما محمدی سرپرست ریاست امورزنان ولایت نیمروزبه خبرگزاری بخدی گفت که این رویداد چند روز پیش درشهرزرنج مرکزولایت نیمروزاتفاق افتاده است.
خشونت و تجاوز جنسی، از مشکلات عمده ای است که در سال های گذشته، در نقاط مختلف کشور روی داده است.کودک هفت ساله ای که در ولایت نیمروز مورد تجاوز قرار گرفته، شاگرد صنف اول بوده، هنگام رفتن به سوی مکتب اختطاف شده است.
پیش از این نیز تجاوز بالای اطفال خرد سال در ولایت های غزنی، دایکندی، هرات، کابل و شماری از دیگر ولایت ها از سوی مقام های محلی و افراد زورمند، سرو صداهایی را ایجاد کرده بود.
در رویدادی مشابه، دو سال پیش، یک کودک در ولسوالی جاغوری یک طفل سه ساله از سوی یکی از قوماندان های محلی مورد تجاوز قرار گرفت که دوسیه این طفل تاکنون، بدون سرنوشت باقی مانده است.
در همین حال مسوول کمیته امور زنان ولایت نیمروز می گوید که کودک هفت ساله ای که در ولایت نیمروز مورد تجاوز قرار گرفته، شاگرد صنف اول بوده، هنگام رفتن به سوی مکتب اختطاف شده است.
خانم محمدی گفت: " این طفل پس از اینکه مورد تجاوز قرار گرفته در یک خرابه رها و سپس از سوی یک رهگذر به شفاخانه زرنج انتقال داده شده است."
شیما محمدی می گوید، مرد تجاوز کننده مدتی بعد، از سوی نیروهای امنیتی ولایت نیمروز گرفتار شده است و هم اکنون در توقیف به سر می برد.
به گفته او، مرد تجاوز کننده مدتی بعد، از سوی نیروهای امنیتی ولایت نیمروز گرفتار شده است و هم اکنون در توقیف به سر می برد.
ولایت نیمروز، از ولایت های دور افتاده در جنوب غرب کشور است که مردم آن، کمتر به رسانه های جمعی و نیز نهادهای مدنی دسترسی دارند و به همین دلیل، بیشتر رویدادهای خشونت، قتل وتجاوز بالای دختران وزنان، انعکاس پیدا نمی کند.
براساس آمارهای ارایه از سوی مسوولان حوزه غرب، در دوماه گذشته سال جاری، نزدیک به 30 مورد خشونت علیه زنان که شامل، قتل، تجاوز جنسی، فراراز منزل ولت کوب است در اداره آنان ثبت شده است.
قدیر شاهین – هرات
خبرگزاری بخدی
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغانستان

تارنما آوای زنان افغانستان

پیام تسلیت

با نهایت تاسف وتاثراطلاع یافتیم که بانوی فرزانه ویدا کارمل سادات، زن مبارزوعدالت خواه که همواره درصف مقدم مردم تهیدست خود ایستاده و درراه آرمانهای والای آنها می رزمید.بتاریخ 14 جون سال روان چشم ازجهان فرو بست واعضا خانواده ودوستان را درسوگ واندوه فراوان نشاند.
بدینوسیله ما ژرفترین مراتب تسلیت خویش را به نسبت این مرگ نابهنگام به
مادرمهربان محترمه محبوبه کارمل ، همسرگرامی محترم عصمت الله سادات، محترمه اناهیتا کارمل,محترمه جمیله ناهید، محترمه ملالی هاشمی وسایراعضا خانواده های ارجمند شان ابرازداشته وبرای بازمانده گان ودوستان صبر وسلامتی آرزو نموده وروح شانرا شاد ویادی شان را گرامی  می داریم.


 آوای زنان افغانستان

اطلاعیه وفات



هوالباقی

فامیل های کارمل و سادات با اندوه فراوان به اطلاع میرسانند:
محترمه محبوبه کارمل مادر ، روهیتا سادات دختر، میر عبیدالله سادات پسر و میر عصمت الله سادات شوهر، نسبت وفات میرمن ویدا کارمل سادات به آگاهی میرسانند که مراسم تدفین مرحومه ساعت یازده بجه قبل از ظهر روز شنبه تاریخ23 ماه جون بعد از ادای نماز جنازه در حضیرۀ مسلمانان واقع شهر بن انجام می یابد.
( آدرس محل تدفین در ذیل درج است).
مراسم فاتحه مردانه و زنانه از ساعت یک و نیم تا سه و نیم بعد از ظهر همانروز در سالون افغانان که آدرس آن در ذیل ذکر است برگزار میگردد.
انا لله و انا اليه راجعون
آدرس محل فاتحه:
Event - Palest Köln Hürth
Max - Planck - Str. 9a
50354 Hürth

آدرس محل مراسم تدفین:
Nordfriedhof Bonn Hintereingang
In den Dauen 2
53117 Bonn
Tel: 02233 - 7179 - 80 / 90
Mobil: 00491707705944
00491635106950

تیلفونهای تماس:
احمد طیب هاجر 00491776229465

به مناسبت روزفرخنده پدر