آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, June 13, 2012

مفقود شدن چهار زن افغانستان در آمریکا


افغانستان بد ترین کشوردرسطح جهان، برای زنان وکودکان
شماره خبر: 20120612103337890
چهار زن افغانستان که برای یک سفر آموزشی به آمریکا رفته بودند، مفقود شدند.
سخنگوی دانشگاه ویرجنیا روز دو شنبه از مفقود شدن چهار تن از اعضای یک گروه 22 نفره زنان افغانستان خبر داد که برای شرکت در یک دوره آموزشی حقوق، به آمریکا سفر کرده بودند.
بر اساس این گزارش، جست و جو برای یافتن این چهار زن افغانستان ادامه دارد اما تاکنون اطلاع دقیقی از محل احتمالی آنها در دست نیست.
این گروه 22 نفره از معلمان، استادان دانشگاه، وکلا و روسای سازمان های مردم نهاد چهارمین هیاتی از افعانستان بود که در برنامه چشم اندازهای دموکراسی در دانشگاه ویرجینیا شرکت کرده است.
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغانستان

با خيزش دمشق در محاصره توپ وتانک

دانش آموزان سورى حاصل درس امسال خود را بر در و ديوارها نوشتند
چهارشنبه - 13 جون 2012م
دبی- ناصر شریفی،
امسال نه تنها در شهرها و روستاهاى معترض و بپاخاسته سوريه، بلکه در دمشق نيز، محصلان دروس ديگرى خواندند و آخر سال تحصيلى نيز يادگرفته هاى ديگرى را نه در جلسات امتحان، که بر در و ديوارهاى شهر پس دادند.
اين روزها امتحانات آخر سال در بسيارى از نقاط سوريه با محصلان و معلمانى بسيار کم برگزار شده و مى شود. شايد غايبين، همه مخالف رژيم نباشند، اما ناامنى بر جامعه سايه افکنده است و گلوله باران، دوست و دشمن نمى شناسد. توقف اقتصاد، قطع خدمات بهداشتى و آب وبرق، نبود وسايط نقليه، جراحت و نقص عضو افراد يا عزيزانشان و فقدان اعضاى خانواده، باعث شده که دانش آموزان و دانشجويان سورى دروس همه ساله را ياد نگيرند.
آنها در عوض، درسى به نام "آزادى" ياد گرفته اند، درس ديگرى به نام "وطن"، درس سومى به نام "همبستگى" و نيز درس چهارمى به نام "فداکارى و جانبازى". شايد اينها براى مدرک گرفتن و يک کلاس بالاتر رفتن مهم نباشند، اما محصلان سورى ياد گرفته اند که اين دروس را باید بلد باشند تا آينده جامعه و کشورشان را بسازند.
خودی و غیرخودی در امتحاناتدانش آموزان سورى مى گويند که حتى در امتحانات، با نحوه برخورد خودى و غير خودى برخورد مى کنند. آنان مى گويند نورچشمى ها، آقازادگان و فرزندان محافظان رژيم، سوالات را پيشاپيش دريافت مى کنند و اگر هم نشد، باز هم نمره هايشان تضمين است.
از سوى ديگر صالح الراشد وزير آموزش و پرورش سوريه به خبرگزارى رسمى کشورش (سانا) گفته است که همه چيز رو به راه است و امتحانات به موقع و آرام پيش مى رود.
اما ديوارهاى پايتخت و سایر شهرهای سوریه چيز ديگرى را مى گويند. شعار، نقاشى، طرح، کاريکاتور، پوستر و تراکت، بسيارى از ديوارها را پوشانده است، بدون آنکه مبارزه انتخاباتى در کار باشد. البته سوريها مى گويند که بيش از يک سال است انتخاب بزرگشان در حال برگزاری است و نتيجه آن نيز در راه مى باشد.
اين وزير سعى کرده است که با تبديل مکان برگزارى امتحانات، مشکل ناامنى کلاس و امتحان و مدرسه را حل کند. او حوزه هاى امتحانى را از مناطق "آشوب زده" به مناطق نسبتاً آرام منتقل کرده است. ولى نه آرامش را مى توان با بخشنامه ايجاد کرد و نه درسهاى ناخوانده را مى توان امتحان داد یا گرفت.

www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغانستان

یونسف: روزانه پنج طفل افغان کشته و یا زخمی می شود

 
چهارشنبه, 13 جون 2012
سازمان ملل متحد می گوید که در اثر درگیری های جاری در افغانستان روزانه پنج طفل کشته و یا هم مجروح می شود.
یک گزارش تازه به نشر رسیده توسط بن کی مون، منشی عمومی سازمان ملل متحد می رساند که بیش از 1700 طفل در جریان درگیری های سال گذشته کشته و یا مجروح شده اند. در حالی که در سال 2010 این رقم به 1400 طفل می رسید.
بیش از 300 طفل زیر سن هژده سال در مناطقِ مختلف برای اشتراک در جنگ استخدام می شوند که در آن محلات طالبان با نیرو های محلی و بین المللی درگیر می باشند.
در این گزارش آمده است که شورشیان از اطفال در انجام حملات انتحاری، جاسازی بم های کنار جاده و حمل و نقل مواد اکمالاتی به گروه های مسلح استفاده می کنند.
یک اعلامیۀ ادارۀ اطفال سازمان ملل متحد از تمام گروه های در گیر می خواهد تا اطمینان دهند که اطفال را در همه حالات در مطابقت با قانون حقوق بشری محافظت می کنند.
ویجئی کانیش، معاون نمایندۀ ادارۀ یونیسف در افغانستان گفت "براساس گزارش منشی عمومی ملل متحد، این سطح از درد و رنج را که اطفال متحمل می شوند، غیر قابل قبول است."


       افغانستان کشتارگاه زنان وکودکان درقرن 21
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغانستان

انفجار ماین در وردگ سیزده قربانی گرفت

23 جوزای 1391 خورشیدی
انفجار یک ماین صبح امروز در ولسوالی سیدآباد میدان وردگ، سیزده کشته و زخمی به جا گذاشت.
این رویداد حوالی ساعت هفت صبح امروز در اثر برخورد یک تونس حامل افراد ملکی با ماین کنار جاده یی در منطقۀ هفت آسیاب در همجواری ولایت غزنی رخ داده است.
باز محمد همت رییس شفاخانۀ ملکی غزنی می گوید که از این رویداد به شمول زنان و کودکان حتا کودکان چند ماهه، سیزده کشته و زخمی به شفاخانه انتقال داده شده است.
به گفتۀ وی، تا کنون هفت زخمی مشمول کودکان و زنان و چهار جنازۀ سالم و دو جنازه دیگر که بخشی از اعضای بدن شان باقی مانده، به این شفاخانه انتقال داده شده است.
شاهدالله شاهد سخنگوی والی میدان وردگ این رویداد را تأیید کرده و می گوید که در این  انفجار پنج نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.
وی این کار را به طالبان نسبت داد، اما مخالفان مسلح دولت و طالبان تا کنون در مورد اظهار نظر نکردند.
گفته می شود که تمام مسافرین این موتر تونس باشنده گان ولسوالی جغتوی غزنی بودند که از دشت برچی کابل به سمت غزنی در حرکت بودند.
همچنان داکتر همت می گوید که چهار زخمی از رویداد جداگانه یی دیگر نیز صبح امروز به این شفاخانه انتقال داده شده است.
به گفتۀ وی این زخمیان که اکنون وضعیت صحی شان خوب است سربازان اردوی ملی هستند که موتر رنجرشان در سرک عمومی منطقۀ شرنه – غزنی با ماین برخورد کرده است.
اما مقامات امنیتی تا کنون در مورد این رویداد اظهار نظر نکردند.
رحیمی – غزنی
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغانستان