آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, June 7, 2012

دستگیری خواهران دزد توسط پولیس تهران

دو خواهر جوان كه در صحن حرم عبدالعظيم حسني (ع) پول و اموال زنان زائر را مي‌دزديدند، از سوي ماموران پايگاه نهم آگاهي تهران دستگير شدند.
به گزارش جام‌جم، چند روز پيش زني براي زيارت به حرم عبدالعظيم حسني (ع) رفته بود. او در حال ورود به صحن حرم بود كه ناگهان در شلوغي جمعيت دو زن جوان او را هل داده و بسرعت از صحن خارج شدند. زن زائر وقتي به سختي خود را به كناري كشيد، متوجه شد كيفش باز شده و پول‌هايش به سرقت رفته است. او به خادمان حرم گفت به دو زن جوان كه در صحن او را هل داده‌اند، ظنين است. دستگيري دو خواهر سارق به اين ترتيب موضوع به مركز فوريت‌هاي پوليسي 110 گزارش شد.
ماموران پايگاه نهم پوليس آگاهي تهران هنگام گشتزني درمحوطه حرم، دو زن جوان را كه پول‌هاي زن زائر را دزديده بودند، مشاهده وهر دو را دستگير كردند.
متهمان در بازجويي مقدماتي خود را خواهر معرفي و عنوان كردند به اشتباه دستگير شده‌اند. ردپاي متهمان در سرقت‌هاي سريالي در حالي كه تحقيق از متهمان ادامه داشت، ماموران در بررسي پرونده‌هاي جيب‌بري و سرقت از زائران حرم عبدالعظيم حسني (ع) كه چندي پيش در مراكز پوليس تشكيل شده بود، متوجه شدند پول و اموال همه مالباخته‌ها، به يك شيوه به سرقت رفته است.
به اين ترتيب معلوم شد دو زن بازداشت شده، سارقان پول و اموال زنان زائر هستند.
تحقيق از دو زن متهم به سرقت ادامه يافت تا اين‌كه مشخص شد، اين دو خواهر جوان در يكي از محله‌هاي جنوبي تهران زندگي مي‌كنند و روز‌هاي پاياني هفته به بهانه زيارت به صحن حرم عبدالعظيم حسني(ع) در شهرري مي‌آيند و در شلوغي جمعيت، با تنه زدن به زنان زائر، حواس آنها را پرت مي‌كنند و در اين فرصت، پول و اموال زنان را از كيفشان مي‌دزدند.
بنا بر اين گزارش، تحقيق از متهمان در حالي ادامه دارد كه بازپرس سوري، رييس شعبه 5 دادسراي عمومي و انقلاب شهرري دستور قضايي مبني بر چاپ تصوير متهمان بدون پوشش چهره را در روزنامه صادر كرد تا چنانچه مردم در دام اين دو زن گرفتار شده‌اند، با حضور در دادسراي شهرري يا پايگاه نهم پوليس آگاهي تهران، از آنها شكايت كنند.               پس درین صورت:
                                                                                  
درجا های بیروبار،ما باید مواظب دستکول های خود باشیم

www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغانستان


 
 

یک زن در ولایت سرپل خودسوزی کرد

در جوزا ۱۸, ۱۳۹۱ ·
یک زن در ولایت سرپل، اقدام به خود سوزی کرده و بعد از چند ساعت جان باخت. این زن مادر چهار فرزند بوده، که روز گذشته اقدام به خودسوزی کرده است. نسیمه آرزو، رئیس امور زنان ولایت سرپل  گفت این زن بعد از آن اقدام به خودسوزی کرده که یک کودک پنجساله ی او در اثر سوختگی جان داده است. وی، می گوید این خانم، باشنده ی قریه القانی مرکز سرپل بوده که خانه اش در اثر سرازیر شدن سیلاب ویران شده بود. بعد از تخریب خانه، این زن به خانه ی پدرش در شهر مزار شریف می رود، در آنجا یک پسر پنجساله ی او هنگام بازی، بین سطل آب جوش  می افتد که دچار سوختگی شدید شده و جان می دهد. شوهر این خانم، در ایران است، خانواده اش زمانی که از این رویداد ( سوختگی پسر و جان باختن او) آگاه می شوند، زن را مورد لت و کوب قرار می دهند.
علاوه بر ان، برای شوهر این زن، تیلفون می کند و می گوید که همسرت در اثر بی توجهی پسرش را کشته و آدم بی بند و بار شده است. خانم آرزو، می گوید که شوهر این زن، به برادرش گفته که زن را بکشد. این خانم وقتی که این سخن شوهر را از طریق تیلفون می شنود نسبت به زندگی نا امید شده و اقدام به خودکشی می کند. رئیس امور زنان سرپل اظهار داشت که این زن، یک اندازه تیل را بر بدنش می پاشد و آنگاه آتش می زند که ۹۵ در صد دچار سوختگی شده و سر انجام جان می دهد.
از این خانم، سه کودک که مشمول یک پسر و دو دختر می باشد، به جا مانده است. هفته پیش نیز یک دختر هفده ساله به دلیل خشونت خانواده گی در مرکز سرپل، با خوردن زهر به زندگی اش خاتمه بخشید. این دختر فرزانه نام داشته و صنف ده مکتب بوده است که همواره از سوی مادر اندر و فرزندان او، مورد لت و کوب قرار می گرفته است.
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغانستان

در پی دیدار از یک بیمارستان

حاکم دبی دخترکی با گذشته ای دردناک را به دختر خواندگی قبول کرد
پنجشنبه 07 ژوئن 2012مدبی - العربیه
شیخ محمد بن راشد آل مکتوم معاون رئیس دولت امارات متحده عربی و نخست وزیر امارات و حاکم دبی در دیداری از بیمارستان لطیفه در اين امارت دختر بچه ای را به نام "میره" به دخترخواندگی خود قبول کرد.
میره خواهرى به نام دیمه داشته است و ديمه دختر بچه ای بود که دو ماه پیش در حادثه ای دردناك توسط پدرش کشته شد و در صحرای دبی دفن گرديد. ماجرای دیمه مدتها نقل محافل و مطبوعات بود. این پدر به همراه معشوقه اش میره را شکنجه کرده بودند
شیخ محمد آل مکتوم با قبول میره به دختر خواندگی خطاب به مادر دخترک گفت: "اورا دختر من بدان."
حاکم دبی پس از گذارندن مدتی از وقت خود در کنار میره در بیمارستان خطاب به مادر او گفت : "او را به عنوان دخترم می پذیرم و از این به بعد تمام هزینه های آموزشی و بهداشتی وی را متحمل می شوم تا میره بتواند گذشته تلخ خود را فراموش کند."
میره اکنون 6 ساله است. او از هفته گذشته در بیمارستان لطیفه بستری است. آثار شکنجه پدر و معشوقه اش بر بدن او مشاهده می شود. میره به شیخ محمد گفت: "آنها موهایش را تیغ زدند و آب داغ بر بدنش ریختند."
مادر میره ضمن دعا برای شیخ محمد، از رفتار انسانی و حمایت های پدرانه او تشکر و قدردانی کرد.
شیخ محمد گفت: "مطئن باش که از میره به مانند دخترم حمایت خواهم کرد."
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغانستان