آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, May 27, 2012

تاریخ نشر جمعه پنجم جوزا ۱۳۹۱ - ۲۵ می ۲۰۱۲


ای طالبان ، ای طالبان
هاشم حبیب زاده
۲۴ - ۵ - ۲۰۱۲
ای طالبان ای طالبان ما مردم افسرده ایم
مارا مکش تو بیش از این ما خسته و پژمرده ایم
پیش از تو نیز توهین شدیم تحقیر شدیم غارت شدیم
دیگر چه میخواهی زما چون آب دند فرسوده ایم
با تیغ شمشیرت دری تو گردن بیچارگان
غازی نه یی ای بی خبر ما مومن غم دیده ایم
با انفجار و انتحار صد خانه را ویران کنی
تاکی بیگیری جان ما ما بنده یی رحمنده ایم
نوکر شدی تو از کسی مارا غلام خوانی هنوز
ای بی خبر از حال ما ما چون خزان ویرانه ایم
در زخم های جان ما دیگر توان درد نیست
نمک چه میباشی دگر ما صید صد زولانه ایم
بس کن خدارا بیش از این دیگر توان زجرنیست
افسرده ایم پژمرده ایم ما با بی کسی و بی خانه ایم

تلفات هشت غیر نظامی افغان در حملۀ هوایی ناتو

کشته شدن یک خانواده در حمله طیاره های امریکایی در جنوب کشور
يكشنبه ٠٧ جوزا ١٣٩١
مقام های محلی ولایت پکتیا از کشته شدن تمامی اعضای یک خانواده در حمله طیاره های امریکایی خبر دادند.
به گفته این مقام ها، طیاره های نظامی امریکا شب گذشته (شنبه شب) با حمله بر ولسوالی گرمسیری ولایت پکتیا، تمام اعضای یک خانواده را کشتند.
روح الله سمون سخنگوی ولایت پکتیا با تایید این رویداد به خبرگزاری بخدی گفت که این حمله، حوالی ساعت 8 شب گذشته صورت گرفته که در نتیجه تمام 8 عضو یک خانواده کشته شدند.به گفته مقام های محلی ولایت پکتیکا، طیاره های نظامی امریکا شب گذشته با حمله بر ولسوالی گرمسیری ولایت پکتیا، تمام اعضای یک خانواده را کشتند.
سمون گفت:" محمد شفیع پدر خانواده به هیچ گروه تروریستی وابسته نبوده است و تا حال دلیل این حمله معلوم نیست."
کشتار غیر نظامیان، از جمله موارد تنش زایی است که در سال های اخیر واکنش های تند مقام های حکومت افغانستان را بر انگیخته است.
حامد کرزی در واکنش به حملات نیروهای امریکایی که منجر به کشتار غیر نظامیان شد ، از نیروهای  ناتو خواست که رهبری عملیات های شبانه را به افغانستان واگذار کند و این شرط آقای کرزی از سوی ناتو در سال جاری عملی شد.
پیش از این، رییس جمهور کرزی اعلام کرده بود که رهبری عملیات های شبانه با هماهنگی ارگان های عدلی و قضایی کشور، برعهده نظامیان افغان است و نیروهای خارجی تنها نقش حمایتی دارند.
با این حال سخنگوی ولایت پکتیا می گوید که در حمله طیاره های امریکایی در ولسوالی گرم سیری، هیچ گونه هماهنگی با نیروهای داخلی صورت نگرفته است.
سمون افزود که گزارش این حادثه برای برخورد قانونی با عاملان آن، حمله به ریاست جمهوری فرستاده شده است.
مقام های محلی پکتیا می گویند که پس از واگذاری حملات شبانه، نیروهای خارجی نقش حمایتی دارند اما هر از گاهی، نظامیان خارجی به تعهدات شان در این راستا پای بند نیستند.
مقام ها در ارگ ریاست جمهوری تاکنون در باره این حملات از خود واکنشی نشان نداده اند. f
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغانستان

خواننده سویدنی با پای برهنه، اروپا را تسخیر کرد

2222222
222222227موسیقی
لورین، خواننده‌ سویدنی توانست در رقابت با خوانندگان ۴۲ کشور اروپایی، با اختلاف امتیاز قابل توجهی به مقام اول مسابقه یوروویژن ۲۰۱۲ دست یابد. دورنهایی این مسابقه در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.
روز شنبه ۲۶ می (۶ خرداد) به وقت محلی، سالن زیبای کریستال شهر باکو در کنار دریای خزر شاهد رقابت نهایی میان خوانندگان ۲۶ کشور اروپایی در پنجاه و هفتمین دوره‌ی مسابقات موسیقی و آواز "یوروویژن" بود.
لورین، نماینده‌ی کشور سویدن، در رقابت‌های امسال با صدای مسحورکننده و رقص زیبایی که با پای برهنه اجرا کرد، توانست توجه شهروندان کشورهای مختلف اروپایی و داوران حرفه‌ای این مسابقات را به خود جلب کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، این خواننده سویدنی که اصلیتی مراکشی (مغرب) دارد با ترانه‌ی "سرخوشی" توانست ۳۷۲ امتیاز کسب کند. گروه "مادربزرگ‌های بورانوفسکی" از روسیه با ۲۵۹ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفتند.
صربستان و آذربایجان میزبان به ترتیب با ۲۱۴ و ۱۵۰ امتیاز سوم و چهارم شدند. نماینده آلمان نیز با ۱۱۰ امتیاز توانست در جایگاه هشتم قرار بگیرد.
تورج کشتگر، نماینده‌ی ایرانی الاصل کشور نروژ در مسابقه موسیقی و آواز یوروویژن تنها با ۷ امتیاز در میان ۲۶ کشور مرحله نهایی در مقام آخر قرار گرفت.
دولت آذربایجان برای ساخت سالن کریستال در ساحل دریای خزر، خانه‌های برخی ساکنان شهر باکو را تخریب کرده بود که اعتراضاتی را در پی داشت. مخالفان دولت آذربایجان نیز از فرصت مسابقات یوروویژن برای بیان اعتراضات خود استفاده کردند.
لورین، خواننده سوئدنی پیش از آغاز مسابقات به دیدار فعالانی رفت که دولت را متهم می‌کنند در تدارک اجرای این مسابقه، برخی شهروندان را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده است. مقامات دولت آذربایجان با رد این اتهامات، از لورین انتقاد کردند که این رویداد مربوط به موسیقی را به مسایل سیاسی پیوند داده است.
یوروویژن؛ فرصتی برای دیده شدن ستاره‌های جوان
از نکات جالب توجه این مسابقات شرکت یک خواننده یهودی به نمایندگی از کشور ترکیه بود. در همین حال مجری تلویزیون اسراییل در زمان اعلام نظر شهروندان و داوران این کشور با زبان ترکی آذربایجانی به شهروندان جمهوری آذربایجان تبریک گفت که با استقبال تماشاگران حاضر در محل برگزاری مسابقه روبرو شد.
مسابقه یوروویژن یک سکوی پرش برای ستارگان بعضا جوان و گمنام موسیقی نیز محسوب می‌شود. گروه سوئدنی "آبا" در سال ۱۹۷۴ با آهنگ "واترلو" شهرت جهانی یافت. سلن دیون خواننده کانادایی نیز زمانی در کانون توجهات قرار گرفت در سال ۱۹۸۸ به نمایندگی از سوئیس در این مسابقه شرکت کرد.