آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, May 24, 2012

در پی انتشار کتاب وکیل مدافع رئیس جمهور پیشین عراق

دختر صدام حسین به دنبال انتشار دست نوشته خاطرات پدرش است
              
دبی العربیه 24 می 2012م
رغد دختر صدام حسین رئیس جمهور پیشین عراق به دنبال یافتن یک ناشر بین المللی است تا يادداشت‌ها و خاطرات پدرش را به چاپ برساند.
به گزارش العربیه هیثم نبیل الهرش وکیل دختر صدام حسین با اعلام این مطلب گفته است که ما هم اکنون به دنبال یافتن ناشری بين‌المللی هستیم که بتواند دست نوشته خاطرات صدام حسین را چاپ کند.
نبیل الهرش تاکید كرد كه اين يادداشت‌ها با دست خط خود صدام نوشته شده و خاطرات واقعی او را شامل می ‌شود، اما وی به اين نكته اشاره نكرد كه ياداشت‌های مذكور در مورد چه مسائلی از زندگی صدام و مربوط به چه زمانی بوده است.
ییش از این خليل الدلیمی، رئيس وكلای مدافع صدام، در سال 2009 كتابی شامل 480 صفحه با عنوان "صدام در زندان آمريكا" با عنوان فرعی "آنچه اتفاق افتاد" منتشر كرد و در آن از ديدارهای خود با صدام در طول بازداشت رئیس جمهور پیشین عراق سخن گفت.
رغد دختر صدام حسین هیچ واکنشی نسبت به چاپ این کتاب توسط الدلیمی وکیل سابق صدام حسین نشان نداد.
الدليمي در اين كتاب آورده كه صدام برای فرار از زندان نقشه می ‌كشید. اين كتاب همچنين شامل نامه‌ها و اشعار صدام است.
برخی از مقامات عراقی رغد را به فعالیت های تروریستی و تلاش برای سرنگونی دولت کنونی عراق متهم کرده بودند، اما دولت اردن چندين بار از تحويل وی سرباز زده است.
رغد صدام که هم اکنون به همراه خانواده اش در اردن بسر می برد، ادعاهای مقامات عراقی را تكذيب كرده و اظهار داشته است كه اين ادعاها "بی ‌پايه و اساس" است.
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغانستان

تخطی های عمده حقوق بشر در افغانستان

پنجشنبه, 24 می 2012
هلری کلنتن وزیر خارجۀ ایالات متحده روز پنجشنبه طی اعلامیه یی گزارش خود را در مورد نگرانی های حقوق بشر و سایر موارد در جهان از جمله کشور های عرب به نشر سپرد.
در این گزارش عمده ترین تخطی های حقوق بشر را که در افغانستان صورت گرفته است، بر شمرده شده است.
در این تخطی ها از تداوم مناقشه روی تعیین محکمۀ اختصاصی توسط رئیس جمهور کرزی، خشونت گسترده و کشتن کارمندان وابسته به حکومت و اعمال حملات  انتحاری علیه غیر نظامیان به شمول گروه های شورشی یاد آوری شده است.
گزارش های معتبر از شکنجه و سواستفاده زندانیان توسط نیرو های امنیتی، فساد فراگیر، باوجود پیشرفت های معتبری که در خصوص زنان، حفظ الصحۀ مادران و کاهش در مرگ و میر مادران صورت گرفته است، خشونت های بومی و از تبعیض عیله زنان و دختران نیز تذکر داده است.
در گزارش وزارت خارجۀ ایالات متحده سایر مشکلات حقوق بشری به شمول هلاکت افراد توسط نیرو های امنیتی بدون حکم محکمه، وضیعت ضعیف زندانیان، عدم موثریت تحقیقات دولت در خصوص سو استفاده و شکنجۀ اعمال شده توسط نیرو ها امنیتی، دستگیری ها و بازداشت خود سرانه یاد کرده است.
در این گزارش همچنین بازداشت های دراز مدت بدون حکم محکمه، تخطی از محرمیت های خصوصی، وضع قیود بالای آزادی بیان مطبوعات، محدودیت ها بالای بعضی آزادی های مجالس و گرد همایی ها، وضع قیودات بالای آزادی مذاهب و کار اجباری اطفال تذکر به عمل آمده است
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغانستان