آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, May 23, 2012

نگرانی ها از وضعیت زنان در ولایت غزنی


چهارشنبه ٠٣ جوزا ١٣٩١ ساعت ١٢:٤٢
شماری از مسوولان نهادهای مدنی در ولایت غزنی در سمیناری که از سوی انستیوت دموکراتیک ملی امریکا ( ان دی آی) در این ولایت برگزار شده بود به بررسی وضعیت زنان و دختران پرداختند.
این مسوولان با ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها، وضعیت زنان این ولایت را نگران کننده خواندند.
حميده گلستاني عضو شوراي ولايتي غزني، با انتقاد از ارگان های عدلی و قضایی این ولایت، گفت كه ارگان هاي عدلي و قضايي و اداره امور زنان غزني، دوسیه های مربوط به زنان را به گونه جدي پي گیري نكرده اند.

شماری از مسوولان نهادهای مدنی در ولایت غزنی با ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها، وضعیت زنان این ولایت را نگران کننده خواندند.
به گفته او، در بسيار موارد دوسيه هاي خشونت عليه زنان نيمه تمام رها شده و بي نتيجه مانده است که زمينه ها براي خشونت هاي بيشتر را فراهم کرده است.
خانم گلستاني با اشاره، به یک مورد آزار جنسي يك خانم در زندان غزني گفت :" سازمان حقوق بشر در این مورد بی پروایی کرده است."
خانم گلستاني گفت:" با اين كه اين قضيه از سوي هيئت اعزامي سازمان حقوق بشر بررسي شد اما دوسیه بدون نتيجه به حال خودش رها شد جز اينكه جرم اين خانم بيچاره را سنگين تر ساخت."
درهمین حال، شكريه ولي رئيس امورزنان غزني نيز معتقد است كه خشونت عليه زنان در غزني كاهش نيافته است.
خانم ولي مي گويد كه بيشتر موارد خشونت عليه زنان از ولسوالي هاي ولایت غزني به ثبت رسيده است که کشته شدن دو خانم توسط شوهران شان در ولسوالی جاغوری از این نمونه هاست.
به گفته خانم ولی، در چندسال اخير ده ها پروژه سواد آموزي و آموزش حرفه براي زنان غزني از سوي موسسات مختلف تمويل و اجرا شده است.
به گفته او تاکنون دست کم 160 خانم از كورس آموزش كمپيوتر و زبان انگليسي فارغ شدند.
رئيس امور زنان غزني از ايجاد باغ زنان زنانه، بازار سرپوشيده براي فروش صنايع دستي زنان و ايجاد كتابخانه به عنوان پروژه هاي زير بنايي ياد نموده و افزود كه اين پروژه ها به گونه كامل به بهره برداري سپرده شده است.
سنایی – غزنوی
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغانستان

مسمومیت بیش از 125 شاگرد در شهر تالقان

چهارشنبه, 23 می 2012
شاگردان لیسۀ نسوان بی بی هاجره در شهر تالقان ولایت تخار از اثر تنفس هوای آلوده مسموم شده و روانۀ شفاخانه شدند.
طبق آخرین گزارش 125 شاگرد این لیسه به شفاخانه ولایتی تخار مراجعه کرده اند.
حفیظ الله صافی رئیس صحت عامه ولایت تخار به صدای امریکا گفت "ازجمله 125 شاگرد مسموم شده لیسه نسوان بی بی هاجره 100 تن آن بعد از تداوی از شفاخانه مرخص شده وصرف 5 نفرآنها بستری شده اند."
طی سالهای گذشته چندین مورد مسمومیت شاگردان مکتب گزارش شده بود. در ماه اپریل، 150 شاگرد مکتب در ولسوالی رستاق تخار به خاطر نوشیدن آب مسموم شدند. طی ماه گذشته چندین شاگرد مکتب در بامیان نیز به خاطر مسمومیت به کلینیک های صحی مراجعه کردند.
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغانستان

دروازبانی که پاس یار خود را به گول حریف تبدیل کرد

بدترین دروازه بان تاریخ فوتبال زنان
چهارشنبه - 23 مه 2012م دبی العربیه
پس از آنکه دروازه بان نتوانست توپی را که یکی از یارانش به طرف او انداخته، مهار کند، توپ راهش را به داخل دروازه ادامه داد و به گولی برای حریف تبدیل شد.

گاهی اوقات برخی از بازیکنان فوتبال چه در میان زنان وچه مردان در میدان بازی مرتکب اشتباهاتی می شوند که آن اشتباه ها، هزینه سنگینی برای تیم هایشان به همراه می آورد.

بیشتر اوقات این خطاها از دروازه بانانی سرمی زند که به دلیل عدم تمرکز باعث آن اشتباها ت می شوند.

به گزارش روزنامه اماراتی "البیان" درمسابقه بین دو تیم زنانه کانادا و کاستاریکا که خود را برای مسابقه مقدماتی بازی های المپیک 2012 آماده می کردند، این بازی شاهد یکی از بدترین گول ها در تاریخ فوتبال زنانه بود.

دروازه بان تیم کاستاریکا که به بدترین دروازه بان تاریخ فوتبال زنان مشهور شد هنگامی که یکی از بازیکنان از تیم خود توپ را به طرف او پرتاب کرد ، نتوانست آن را نگه دارد و درنتیجه ، توپ وارد دروازه خود آن تیم شد. واین چنین شد که این دروازبان تیم خود را خیلی آسان شکست داد.
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغانستان