آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, May 1, 2012

بانو کبکی زن بیخانه درجستجوی کمک


اول می ، 2012بغلان
بانوکبکی ازمدتی بدینسوبیمارو در شفاخانه ولایتی بغلان بستری است. او بی کس وتنهاست و ازسالهابدینسودرمسجدجامع شهرپلخمری باتحمل صد ها درد ومشقت زنده گی میکند وبا دست زدن به دامن هرعابر ونمازگذارپولی به دست میاورد ولقمه نانی میخورد.
این بانوی چهل وپنج ساله پس از یکی دوهفته تداوی ، اکنون صحت یاب شده و باید شفاخانه را ترک گوید. ولی او جائی برای بود وباش ندارد ونمیداند که چه کند و به کجا برود. زیرا درین دنیا هیچ مامن وماوائی ندارد.
بانوکبکی میگوید: یگانه امیدم ریاست امورزنان ولایت بغلان بود. به نزد رییس آن مراجعه نمودم و مشکلاتم را با او درمیان گذاشتم. ولی اوهیچ نشنید و کوچکترین توجه ای به حالم ننمود.
بانو کبکی یکی ازقربانیان جنگ است که همه خانواده وبود و نبود خود را سالها پیش از دست داده وخودش به این روزسیاه نشسته است.
 
دست اندرکاران آوای زنان افغانستان از ریاست محترم امورزنان ، محترمه شکریه اصیل رییس اطلاعات و فرهنگ و ریاست صحت عامه ولایت بغلان خواهشمند است، که اگربانو کبکی را دریکی ازبست های خدمه مقررنموده و به وضعیت رقت بار این زن نیازمند خاتمه بخشند. خدمت شایسته را درین راستا انجام داده و همشهریان عزیزخود را نیزخشنود می سازند. به آرزوی شنیدن خبرخوش درین عرصهً ، ازولایت زیبای بغلان.
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغان

روسای جمهور افغانستان و ایالات متحده سند ستراتیژیک دراز مدت را به امضا رسانیدند


اول ماه می 2012 voa
بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده و حامد کرزی همتای افغانش سند همکاری های ستراتیژیک دراز مدت را در قصر ریاست جهموری در کابل به امضا رسانیدند.
 اوباما می گوید قیمت جنگ افغانستان بزرگ بوده است. او می گوید امضای این سند با افغانستان به ایالات متحده این فرصت را می دهد تا شدت جنگ را کاهش بدهد اما هنوز هم در کنار افغانستان و مردم آنکشور ایستاده شود.
 رئیس جمهور می گوید این قرار داد راه را برای "آیندۀ همراه با صلح" هموار می سازد.
حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان می گوید توافقنامه بعد از جنگ "همکاری مساویانۀ را میان افغانستان و ایالات متحده" عقد می کند.
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغان

فساد اداری در افغانستان