آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, March 16, 2012

مشکلات پناهندگان در بریتانیا


هزاران پناهنده ای غیرقانونی که می خواهند داوطلبانه بریتانیا را به قصد کشورهای شان ترک کنند، قادر به انجام اینکار نیستند. بیکاری از یک طرف و عدم حمایت دولت از طرف دیگر آنها را واداشته تا رفتن را به ماندن ترجیح بدهند

صدف رحيمى بوکسر افغان

صدف رحيمى بوکسر افغان رهسپارمنگوليا شد
آژانس خبری ایرکا
صدف "رحيمى" دختر افغان به منظور اشتراک در ششمين دور مسابقات آسيايى بوکس؛ رهسپار منگوليا شد.اين مسابقات با اشتراک دختران و زنان سى کشور آسيايى، از تاريخ ٢٦ حوت تا ٧ حمل سال ١٣٩١در المباتور پايتخت منگوليا برگزار ميگردد.
صدف رحيمى تنها دختر اشتراک کنندۀ افغان است که در وزن ٥٤ کيلوگرام در اين
مسابقات اشتراک ميکند. وى را محمد صابر شريفى؛ مربى و هدايت الله مومند رئيس هيئت ، همراهى مينمايند.
اين بوکسر جوان، قبل از ترک کابل به قصد منگوليا بعد از
ظهر امروز(٢٤ حوت) گفت : (( مه در اين مسابقات با آمادگى کامل اشتراک ميکنم و به کمک خداوند براى کشورم افتخار کسب خواهم کرد.))
وى که تنها دختر افغان
اشتراک کننده در "مسابقات المپيک ٢٠١٢ لندن" در رشته بوکس ميباشد، ميگويد که از تاريخ ٢٩ دلو سال جارى؛ براى ٢٠ روز به دعوت فدراسيون جهانى بوکس تمرينات منظم را روزانه در سه تايم زير نظر استادان برجسته در لندن انجام داده است.
رحيمى
ميگويد که او در اين تمرينات ،شيوه هاى جديد مبارزه ، دفاع در مقابل حريفان و حفظ نتيجه در برابر رقيبان را آموخته است.
اين ورزشکار از پنج سال است که در
رشته بوکس فعاليت می کند و در رقابت های بين المللی سال جارى در تاجکستان توانست مدال طلا را به کشور کسب نمايد.
بر اساس معلومات رياست نشرات کميتۀ ملى
المپيک، ورزشکاران افغانستان در مسابقات المپيک لندن، در رشته هاى تکواندو و اتلتيک نيز اشتراک خواهند کرد.
قرار است که مسابقات المپيک در ماه جولاى سال جارى
ميلادى در لندن پايتخت انگلستان برگزار شود. نثاراحمد بهاوى و روح الله نيکپا، در رشتۀ تکواندو؛ و مسعود عزيزى در رشتۀ اتلتيک به نمايندگى از افغانستان، به مصاف حريفان شان خواهند رفت. کميتۀ ملى المپيک ميگويد که نقش طبقۀ اناث در بخش ورزش، روز به روز بيشتر شده و فعلاً در حدود سه هزار ورزشکار اناث به سطح کشور، از جمله تکواندو، کاراته، بوکس، بسکتبال و واليبال فعاليت دارند.
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/ آوای زنان افغان


حادثه دلخراش قندهار

در با زا ر سیا سی نا تو در افغا نستا ن قیمت یک افغا ن کمتر از قیمت یک گو سفند است
صو فیه عمر
با اسا س نو شتۀ جک کمبا ل خبر نگا ر رو یتر ارز ش حیا ت یک افغا ن کمتر از دو صد و ده دا لر است . بنا برمعلو ما ت مو صو ف اگر عضو بیگنا ه یک فا میل افغا ن تو سط قو ا ی نا تو کشته میشو د بهتر است تو سط آلما نها یا ایتا لو ی ها کشته شو ند.   ارقا م و شو ا هد که از منا بع حقو ق بشر بد ست آ مد ه  در صو رت حا دثه و کشته شد ن افغا نها تو سط قو ا ی نا تو پر دا خت خو نبها وا بسطه به این است که حا دثه تو سط کد ا م کشور حا د ث شد ه؟  ا لما نها بیست و پنجهز ا ر ، ایتا لیا سیز ده هز ا ر و پنجصد، انگلیس ها بین دو صد و ده  الی هفت هز ا ر و پنجصد  و امر یکا دو هز ا ر و پنجصد دا لر در بر ا بر گر فتن جا ن شیر ین یک افغا ن مظلو م و تبا هی خا نو ا د ۀ مقتو ل پر دا خته اند.
درین جا یکی از وا بستگا ن مقتو لین قر یه الکو زی در کنا ر اجسا د که در عملیا ت نیمه شبی تو سط یک عسکر وحشی امر یکا یی به شها دت رسید ه اند دید ه میشو د . در ین حمله شا نز ده نفر که تعد ا د زیا د شا ن اطفا ل معصو م خر د سا ل ، خا نمها ی بی گنا ه و بی دفا ع و چند مر د بیگنا ه بو د شا مل اند-  ( به دست کو چک و مظلو م این طفلک نگا ه کنید او چگو نه خطر ی به این عسکر نا مر د و خو نخو ر بو ده است)!!!
 به اسا س ار قا م  ملل متحد سا ل گذ شته بیشتر از سه هز ا ر افغا ن ملکی و بیگنا ه تو سط قو ا ی نا تو به قتل رسید ه است.  همچنا ن به گفته محتر م معر و ف نظیر فلم سا ز افغا ن " امر یکا مید ا ند مر د م افغا نستا ن نها یت بیچا ره و غر یب هستند، مر جعی هم نیست که به حر ف شا ن گو ش دهند بنا ً در حا لیکه یک زن شو هر ش را  که تما م امید  ها و یا ر و یا ور زند گی اش بو د ه از دست دا د ه چا رۀ  دیگر ی جز این ند ا ر د که خو نبها ی فو ق ا لعا د ه نا چیز و تو هین آ میز به مقد ا ر دو صد دا لر را از قا تلین شو هر با تشکر بپز یر د تا بتو ا ند  اقلاً  چند متر کفنی را بر ای مر دی که تما م ز ند گی اش را به پا ی ا و ریخته بو د تهیه کند.  این است رو ز و رو زگا ر افغا نی که تا ریخ شا هد آن است که انگلیس خو نخو ار با خفت و ذ لت با ا ز دست دا دن بیست و پنجهز ا ر عسکر - افغا نستا ن را دو ا ن دو ا ن تر ک و خبر مر گ قو ا ی شکست خو ر دۀ خو د  را  تو سط قا صد نیمه جا نشا ن دا کتر بر  ا ید ن گر فتند. این هما ن افغا نستا نی است که و زیر اکبر خا ن دهن سفیر انگلیس را به  شمشیر درید و امر و ز از کما ل و بر کت جنگسا لار ا  ن نا مر د و دشمن به وطن و طند ار نا مر دا نه و بی با ک میکشند وپا د اش قتل ها ی نا مر دا نه و ظلم  ها ی وحشیا نۀ شا ن که خا نه ها و کا شا نه ها را  از هم فر و میر یز د ، کو دکا ن معصو م را از نعمت ما در دا شتن و پدر دا شتن محر و م میکنند، زنا ن را بیو ه و ما در ا ن و پد را ن را دا غد ار نمو ده  با پر د ا خت خو نبها ی تو هین آمیز به مقد ا ر دو صد دا لر که کمتر از ارز ش قیمت یک گو سفند در افغا نستا ن است میپر دا زند و منت هم میگزا رند. جنگسا لا را ن وطنفر و ش افغا ن  و نا تو نبا ید فرا مو ش کند که این سر زمین شیر زنا ن و شیر مر دا ن تا ریخ است. کجا شد اسکندر مقد و نی، چنگیز، انگلیس –بار او ل – با ر دو م – با ر سوم ، روسیه ( اتحا د جما هیر شو رو ی)؟ نا تو و جنگسا لا را ن لطفا ً سر ی به تا ریخ افغا نستا ن بز نید و آیند ه تا نر ا تما شا کنید!! درود به رو ح شهد ا ی پا ک به خصو ص طفلکا ن معصو م و مظلوم ما. از پر وردگا ر عا لم استد عا میکنم رو زی بر سد که مر گ  جنگسا لا را ن وطنفر و ش که زمینه را بر ای چنین  رو ز فر ا هم سا ختند و همچنا ن زو ا ل د د منشا ن فر عو نی  راجشن بگیر یم.  به امید آ را می و سعا دت افغا نستا ن آز ا د
با عرض حر مت
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/ آوای زنان افغان