آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, February 29, 2012

به مناسبت روز زن، شش تیم والیبال بانوان با هم رقابت خواهند کرد


قرار است به پیشواز از هشتم مارچ روز جهانی زن رقابت های والیبال ازسوی کمیته ملی المپیک راه اندازی گردد.                                ملالی دقیق مسوول بخش زنان کمیته ملی المپیک به خبر نگار آژانس  اطلاعاتی باخترگفت ، این رقابتها از تاریخ شانزده الی هجده ماه حوت در جمنازیوم کمیته ملی المپیک میان شش تیم دختران والیبالیست کشور برگزار میگردد                                                                          

                 http://voiceofwomenafg.blogspot.com/ آوای زنان افغان
                 http://www.facebook.com/pages/The-Voice-Of-Afghan-Women/            

جنجال بر سر پای برهنه آنجلینا جولی در جشن اسکار

چهارشنبه 07 ربيع الثاني 1433هـ - 29 فوریه 2012م العربیه نت
لباس و نحوه ایستادن آنجلینا جولی بازیگر سرشناس سینمای آمریکا در مراسم اهدای هشتادوچهارمین دوره اسکار، در فضای شبکه های اجتماعی و رسانه ها جنجال آفرید.
آنجلینا جولی در این مراسم لباس مشکی رنگ ساده ای بر تن داشت که شانه هایش در آن برهنه بود. قست پایین طرف راست لباس به گونه ای باز بود که پای این بازیگر سینما از آن دیده می شد.
نحوه ایستادن آنجلینا جولی بر روی سن مراسم اهدای جوایز که گویا در خارج شدن پای راستش به نحوه مبالغه آمیزی از لباس تعمد به خرج می داد، واکنش های کاربران شبکه های اجتماعی و برخی از رسانه ها را در پی داشت.
به طور مثال، کاربران شبکه توئیتر یک صفحه کاربری ویژه ای با نام "ساق آنجلینا جولی" ساختند. شمار اعضای این صفحه تا صبح سه شنبه به حدود 40 هزار نفر رسید.
برخی کاربران در این صفحه مطالب طنز آمیزی درباره آنجلینا جولی، لباس و نحوه ایستادنش در جشن اسکار می نویسند. از کاربران در مطلب طنزی نوشته است: "آنجلینا جولی با ساق چپش آشتی کرد و قرار است آن را در جشن اسکار آینده به نمایش بگذارد."
برخی نیز اقدام به مونتاژ تصاویر تمسخر آمیز کردند و پای برهنه آنجلینا جولی را بر عکس افرادی همچون بروس لی، جنیفر انستون، الیزابت ملکه بریتانیا، ناپلئون بناپارت و مجسمه آزادی آمریکا مونتاژ کردند.
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/ آوای زنان افغان

نگرانی زنان بدخشان از فرآیند مذاکرات صلح

نهم حوت 1390 خورشیدی   خبرگزاری بست باستان
احمد رادفر - بدخشان
زنان بدخشان از بازگشت طالبان به صحنۀ سیاسی و چگونگی نتایج روند صلح با این گروه، ابراز نگرانی کردند.
صدیقه، یکی از زنان بدخشان به خبرگزاری بست باستان گفت: « بازگشت طالبان که در گذشته با زنان برخورد خشن و تعصب آمیز داشتند، برای‌ما نگران کننده است؛ زیرا می ترسیم تا دست‌آورد های چند سال گذشته به هدر رود و ما بار دیگر شاهد دیدن صحنه‌های استبدادی و ظالمانه به ویژه برای زنان باشیم»
فتانه بانوی دیگر بدخشانی، می گوید:« پروسۀ صلح که در افغانستان جریان دارد،‌ مردم افغانستان در جریان برنامه‌های آن قرار ندارند و مخصوصن ما زنان که از طالبان خاطرۀ خوشی نداریم، نسبت به آیندۀ تاریک این برنامه و نتایج آن بسیار خوشبین نیستیم»
از سوی دیگر، مسؤولان ریاست امور زنان بدخشان می‌گویند که پیش از این تلاش کرده ‌اند تا برنامه ‌های را تدوین و اجرا کنند، تا بتوانند زنان را در بخش آگاهی‌دهی از برنامه ‌های صلح دخیل سازند.
پوهنمل ذوفنون حسام، سخنگوی رییس امور زنان بدخشان می‌گوید که کارهایی از سوی ادارۀ آنها به اشتراک ده‌ها زن صورت گرفته است که می تواند در بخش آگاهی دهی زنان از روند صلح کمک کند.
رییس امور زنان افزود که سهم گیری زنان در پروسه صلح می‌تواند آن را مؤثر‌تر سازد، او هم چنان گفت: « ما با زنان کار می کنیم و به آنها در پروسۀ صلح نقش می دهیم، نشست‌ های مشورتی با زنان در این ریاست دایر کردیم و در نشست های مشورتی که از سوی شورای ولایتی صلح راه‌اندازی شده بود، گرد هم آمدیم و در مورد پروسۀ صلح صحبت کردیم تا زنان از این پروسه آگاه شوند و در تصمیم گیری‌ها شریک شوند»
اما یکی دیگر از زنان که نخواست نامش گرفته شود، گفت:«سهم گیری زنان، در پروسۀ صلح که آیندۀ روشنی ندارد و با کسانی مذاکره میشود که با زنان در گذشته برخورد زشت داشته و آزادی مدنی آنان را محدود کرده بودند، هیج سودی ندارد»
اما رییس امور زنان بدخشان به این نگرانی‌ها پاسخ داده و می گوید که، از نگرانی‌های زنان آگاه است و تلاش می‌کند تا در روند صلح به‌خواسته‌ها و نگرانی‌های آنها توجه لازم شود.
فرشته، یک زن دیگر در این ولایت می گوید: « بازگشت طالبان به صحنه برای ما نگران کننده است؛ ما نمی توانیم از طریق پروسۀ صلح خواست‌ها و نظریات خود را مطرح کنیم و با بازگشت طالبان به صحنۀ سیاسی آزادی که ما حالا به دست آورده‌ ایم ‌محدود خواهد شد و دوباره در چهار دیواری خانه محصور خواهیم گشت»
مسؤولان ریاست امور زنان می گویند که تلاش‌های آنها در پیوند به آگاهی‌دهی زنان از پروسۀ صلح، در حال حاضر در ولسوالی‌های نزدیک به مرکز بدخشان قابل توجه است و قصد دارند تا این برنامه را به ولسوالی‌ها و روستاهای دوردست نیز گسترش دهند تا بتوانند زنان را در این پروسه دخیل سازند.
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/ آوای زنان افغان