آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, February 13, 2012

Happy Valentine day.

در واکنش به روی کار آمدن سلفی ها و اخوان المسلمین

رقاصه مصری : اسلام گرایان نمی توانند مرا از رقص باز دارند
دوشنبه- 13 فبروری 2012م
دبی-العربیه.نت
دینا رقاصه معروف مصری تاکید کرد حتی در صورتی که دولت اسلامی در مصر بر سر کار آید و رقص را ممنوع کند باز هم به این حرفه ادامه خواهم داد و هیچ گاه به فکر کناره گیری از آن نخواهم افتاد.

وی با تاکید بر اینکه سلفی ها در مصر برای هنرمندان و عموم مردم این کشور تهدید به شمار می آیند ، گفت:"من حرفه دیگری غیر از رقص نمی دانم بنا بر این در هر شرایطی از آن کناره گیری نخواهم کرد."

دینا افزود:" نمی دانیم در آینده چه پیش می آید ، اسلام گرایان می گویند در کار هنر دخالت نخواهند کرد اما هیچ تضمینی وجود ندارد ، شاید پس از به حکومت رسیدن هنر را لغو و خواسته های خود را تحمیل کنند که در آن زمان کاری از دست ما ساخته نیست."

این رقاصه اسلام گرایان سلفی را خطری بزرگ برای همه مصری ها برشمرد چرا که به گفته او " آنها چیزهای زیادی از جمله گردشگری ، هنر و دموکراسی را حرام می دانند و به یک هنرمند به دیده کافر می نگرند."

وی با بیان اینکه به دلیل فضای امنیتی وانقلابی موجود ، مردم مصر از رفتن به سینما خودداری می کنند ، گفت : " تولیدکنندگان فیلم های سینمایی به دلیل بیم از زیان بیشتر از کارهای خود کاسته اند واین تاثیر منفی بر هنر سینما خواهد گذاشت."

گفتنی است چندی پیش یکی از اعضای سلفی های تندروی مصری ، ورزش فوتبال را حرام دانست اما پس از واکنش تند بسیاری از مردم این کشور از موضع خود عقب نشینی کرد.
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/ آوای زنان افغان

هیلاری رودهام کلینتون وزیر امور خارجهٔ امریکا

زندگینامه هیلاری دایان رودهام کلینتون به روز 26 اکتوبر سال 1947 میلادی در ایالت ایلینوی امریکا پا به عرصهً وجود گذاشت.
هیلاری نخستین فرزندی دروتی و هیو رودهام بود. هیلاری و برادرانش تونی وهیو در بریج پارک در حومه شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی رشد یافتند. بعد از پایان تحصیلات در کالج ولزلی در رشته علوم سیاسی درسال ۱۹۶۹، وارد رشته حقوق دانشگاه ییل شد، و در این مکان برای نخستین بار با بیل کلینتون آشنا شد. او در سال ۱۹۷۳ میلادی دوکتورای حقوق را از همین دانشگاه دریافت کرد.
پس از مدتی در ارکانزاس در کنار بیل کلینتون که فعالیت زیادی را برای تبدیل شدن به یک سیاست‌مدار حرفه‌ای آغاز کرده بود مشغول شد.
بیل کلینتون  و هیلاری در سال ۱۹۷۵ با هم ازدواج کردند. هیلاری در سال ۱۹۷۶ عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه آرکانسا  و همچنین عضو موسسه حقوقی (Rose law) شد.
در سال ۱۹۷۴ هیلاری به عنوان دستیار کمیته قضایی کاخ سفید که پیرامون ریچارد نیکسن تحقیق می‌کرد مشغول کار شد.
در سال ۱۹۸۰ بیل و هیلاری کلینتون صاحب دختری به نام چلسی شدند.
در این موقع همسرش بیل کلینتون به عنوان دادستان کل و بعد از مدتی فرماندار ارکانزاس " والی "انتخاب شد هیلاری به مدت ۱۲ سال بانوی اول ارکانزاس بود. او همچنین هوادار سرسخت تامین رفاه برای کودکان ،آموزش و پرورش مناسب برای ایشان بود.
با انتخاب بیل کلینتون به عنوان ریس جمهوری امریکا، هیلاری بانوی اول کشور شد. او همچنان فعالیت‌های عام‌المنفعه
ٔ خود را ادامه داد در سال ۱۹۹۳ مسئول گروه ویژه با نام (Health Care Reform) که وظیفه اصلاحاتی را در بخش سلامت جامعه بر عهده داشت انتخاب شد.
در سال ۲۰۰۰ میلادی هیلاری کلینتون به عنوان سناتور  ایالت نیویارک انتخاب شد او یکی از اولین زنان منتخب در مجلس سنای ایالات متحده امریکا بود.
خانم هیلاری از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ صاحب‌خانه
ٔ کاخ سفید و بانوی نخست ایالات متحده بود. پیش از آن او سمت بانوی نخست ایالت ارکانزاس را نیز داشت و در آن ایالت از زمره وکلای مشهور به شمار می‌رفت.
او از اعضای میانه رو حزب دموکرات ایالات متحده امریکا است.
 هیلاری کلینتون پس از یک مبارزه انتخاباتی درون حزبی که ۱۸ ماه به طول انجامید، به تاریخ 7 جون 2008 اعلام کرد که به تلاش‌های خود برای احراز سمت اولین رئیس جمهور زن امریکا پایان داده است و از بارک اوباما برای احراز مقام ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا  حمایت کرد.
در اول دسامبر سال ۲۰۰۸میلادی بارک اوباما به طور رسمی هیلاری کلینتون را به عنوان وزیرخارجه دولت خود معرفی کرد. او یگانه وزیر خارجه ایست که سفرهای متعدد کاری درسراسر جهان داشته است. زن و سیاستمدار خیلی قوی وفعال درسطح جهان است.
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/ آوای زنان افغان