آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, January 6, 2012

ویدیوی نازنین همسر وزیر دفاع کانادا

ازدواج وزیردفاع کانادا با دخترشایسته ایرانی


شنبه, 17 جدی
رسانه های کانادا گزارش دادند که یکی از معروفترین مردان مجرد کانادا ( وزیردفاع آنکشور) بالاخره تن به ازدواج دادپیتر مک کی وزیر دفاع کانادا روز چهار شنبه بی سر و صدا با نازنین افشین جم دختر ایرانی مقیم کانادا در یک مراسم خصوصی در مکزیکو ازدواج کردوزیر دفاع کانادا با صدور بیانیه ای در وب سایت حوزه انتخاباتی اش از مراسم ازدواج خود با حضور خانواده و دوستانش خبر داد مک کی، افشین جم، فعال حقوق بشر و ملکه زیبایی سابق را به عنوان مهم ترین شخص زندگی خود توصیف کردنازنین افشین جم در سال ۱۳۵۸ (۱۹۷۹) در ایران به دنیا آمده و دو سال بعد به همراه خانواده به کانادا مهاجرت کرده است. وی در سال ۲۰۰۳ به عنوان دختر شایسته کانادا انتخاب شد
/
http://voiceofwomenafg.blogspot.com  آوای زنان افغان

جمهوری چگ برای همسر صدراعظم سابق اوکرایین پناهنده گی سیاسی داد

17.10.1390 رادیو آزادی
جمهوری چک برای همسر یولیا تیموشینکو صدراعظم سابق اوکرایین پناهنده گی سیاسی داد. این اقدام در حالی صورت گرفت که تیموشینکو، حبس هفت ساله را بخاطر سوء استفاده از کارش آغاز کرده است.
پس از چندین ماه بررسی، جمهوری چک عصر دیروز برای همسر یولیا تیموشینکو صدراعظم سابق اوکرایین، پناهنده گی سیاسی داد. پیش از این حامیان تیموشینکو نگرانی داشتند که شاید خانواده او مورد فشار های مقامات آن کشور قرار گیرند.
اولیکساندر تیموشینکو که پنجاه و یک ساله است، در حال حاضر در جمهوری چک بسر می برد. یان کوبیسی، وزیر داخله جمهوری چک، عصر جمعه به خبرنگاران گفت: کشورش درخواست پناهنده گی سیاسی، همسر صدراعظم سابق اوکرایین را تایید کرده است:
«آقای تیموشینکو چند ماه پیش، در خواست پناهنده گی خود را به وزارت داخله سپرده بود. پروسه او طی مراحل شد و نتیجه هم اینست که درخواست پناهنده گی او امروز تایید شد.»
این اقدام در حالی صورت گرفته که یولیا تیموشینکو صدراعظم سابق اوکرایین که یکی از افراد کلیدی انقلاب نارنجی سال 2004 در آن کشور به حساب می آید، نخستین ماه از هفت سال زندانش را سپری کرده است.
او که از رقیبان سرسخت ویکتور یانوکوویچ رییس جمهور فعلی اوکرایین به حساب می آید، در ماه اکتوبر سال 2011 میلادی، به خاطر سوء استفاده از کارش، محکوم به حبس شد و سپس به شهر شرقی خارکیف منتقل گردید.
اکنون حامیان خانم تیموشینکو می گویند: حکم بالای صدراعظم سابق انگیزه سیاسی دارد. آنها همچنان مسوولین زندان را متهم کرده اند که از معالجه صحی یولیا تیموشینکو جلوگیری کرده اند.
در مورد پذیرش پناهنده گی همسر تیموشینکو، اوکرایین تا حالا چیزی نگفته اما در یک خبرنامه پیشتر که از سوی وزارت خارجه این کشور نشر شد، آمده است که اوکرایین به معیار های قانون، حقوق بشر و آزادی احترام می گذارد.
اولکساندر تیموشینکو و یولیا همسرش، سی و دو سال پیش ازدواج کردند. آنها در سال 2000 میلادی پس از بررسی دقیق، به ارتکاب جرایم مالی متهم شدند اما یولیا، پس از انقلاب نارنجی سال 2004 میلادی، خودش را در صحنه سیاسی اوکرایین تثبیت کرد و برای دو بار صدراعظم آن کشور شد.
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/ آوای زنان افغان

بازگشت یک دختر رد مرز شده یی امریکایی

مقامات در ایالات متحده می گویند دختر پانزده ساله امریکایی که اشتباها سال گذشته به کولمبیا رد مرز گردیده بود، در راه برگشت به امریکا است.
مقامات گفتند که جاکادرین تیونر به روز جمعه کولمبیا را ذریعه پرواز یک طیاره به مقصد امریکا ترک کرده است.
پس از آن که خانواده این دختر از مفقود شدنش به پولیس خبر داد، حکایت این دختر سرخط گزارشهای رسانه های امریکایی و بین المللی را به خود اختصاص داد.
مقامات امریکایی گفتند که این دختر پس از آن که سال گذشته به اتهام سرقت در تکزاس بازداشت گردید، خود را بیست و یک ساله و مهاجر غیر قانونی از کولمبیا معرفی کرده بود. مقامات همچنان گفته اند که آنان اسناد جعلی وی را بررسی کرده و این اسناد زمینه رد مرز شدنش را فراهم کرد. اما خانواده یی تیونر گفته اند که وی یک سال قبل از خانه فرار کرده بود و تابعیت کولمبیا را ندارد.
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/ آوای زنان افغان