آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, December 29, 2011

تولد نوزادی برازیلی با دو سر، دو مغز و دو نخاع فعال در یک جسم


العربیه
23 دسامبر 2011میلادی
منابع پزشکی در برازیل اعلام کردند روز پنجشنبه 222-12-2011 نوزادی با دو سر و دو مغز فعال در یک جسم در بیمارستانی در این کشور متولد شده است.
داکتران می گویند وضعیت جسمی این نوزاد هم اکنون بسیار خوب است و انجام عمل جراحی روی وی با شرایط جسمی نادری که دارد، غیر ممکن است.
بر اساس اين گزارش، این نوزاد در بیمارستان سان کاسا در شهر "بیلیم" برازیل متولد شده است.
منابع بیمارستانی می گویند مادر 23 ساله این نوزاد نمی دانست که او دوقلوی را در رحم خود حمل می کند که دارای مشکل جسمی بسیار نادری است .
نیلا داهاس معاون رئیس بیمارستانی که این نوزاد در آن متولد شده می گوید :" مهم است كه بدانیم این جسم متعلق به دو نوزاد است و نه یک نوزاد با دو سر ."
وی در ادامه افزود :" آزمایش های پزشکی نشان می دهند که این نوزاد علاوه بر دو سر و دو مغز همچنین دارای دو نخاع فعال است."
داهاس در این زمینه افزود : " غیر ممکن است که درباره این نوزاد تصمیم بگیریم کدام سر او را با عمل جراحی جدا کنیم، زیرا هر دو مغز وی وضعیتی طبیعی دارند."
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/              آوای زنان افغان

"سه عضو کمیسیون حقوق بشر برکنار شدند"



نادر نادری یک عضو مهم کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان گفته است که حامد کرزی، رییس جمهور افغانستان، وی و دو عضو دیگر کمسیون حقوق بشر را از وظایف شان برکنار کرده است.

نادری گفته است که از برکناری آنها به ایشان اطلاع داده شده است واعلام رسمی آن در روزهای آینده صورت خواهد گرفت. این ادعا در زمانی مطرح می شود که کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان بر روی گزارشی در مورد سوء استفاده ها در کشور کار می کند. در همین حال، ایالات متحده امریکا و اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کردند که چنین اقداماتی در کنار فساد گسترده باعث تضعیف تلاش آنها برای با ثبات ساختن کشور و مغلوب ساختن شورشیان طالبان شوند.
دفتر حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان عجالتاً دراین زمنیه تبصره ای نکرده است. نادری یکی از اعضای صریح اللهجه کمسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می باشد. او از تقلبات انتخاباتی، فساد، مافیای زمین توسط ثروتمندان و کشتار افراد ملکی توسط نیروهای ناتو و طالبان انتقاد می کرد. این در حالی است که کرزی زیر فشار کشورهای کمک دهنده خارجی قرار دارد تا علیه فساد مبارزه کند و حاکمیت قانون درافغانستان را بهبود بخشد.
سال گذشته، کابل بانک یکی از بزرگترین بانک های خصوصی افغانستان به دلیل سوء مدیریت شرکای آن تا سرحد ورشکستگی پیش رفت و سبب شد تا برخی از کمک های بین المللی به افغانستان متوقف گردد؛ چرا که بحران کابل بانک باعث شد تا عمق فساد در افغانستان آشکار گردد.
کمیسیون مستقل حقوق بشر در حال تهیه گزارش یک هزار صفحه یی درباره نقض حقوق بشر در افغانستان از سال 1978 تا 2001 می باشد. گفته می شود که این گزارش بسیار جنجالی بوده و رهبران مجاهدین را که دهه 80 علیه شوروی سابق می جنگیدند، مورد انتقاد قرار می دهد.
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در سال 2002 تاسیس شد و اعضای آن از سوی حکومت موظف گردیدند.
اسوشیتد پرس / رسول رحیم
ویراستار: عاصف حسینی
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/              آوای زنان افغان