آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, December 3, 2011

'حق راننده گی به زنان، پایانی بر حفظ بکارت در عربستان است'

 شنبه 03 دسامبر 2011 -  BBC
براساس قوانین اسلامی عربستان سعودی زنان برای شرکت در محیط عمومی باید از مردان خانواده اجازه داشته باشند
یک گروه مهم اسلامگرا در عربستان سعودی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده که قانونی شدن رانندگی خودرو توسط زنان در عربستان، به "رواج فساد" دراین کشور خواهد انجامید.

این گروه همچنین اظهار نگرانی کرده که صدور مجوز رانندگی برای زنان در این کشور می تواند پایانی بر "حفظ بکارت" در میان زنان عربستانی باشد.
در گزارشی که این گروه برای شورای عالی عربستان آماده کرده، همچنین تاکید شده که آزادی رانندگی زنان می تواند به افزایش روسپی گری، طلاق و همجنس خواهی بینجامد.
این گروه گزارش خود را در قالب یک تحقیق دانشگاهی به شورای عالی عربستان تقدیم کرده است. شورایی که می تواند در مورد آزادی رانندگی زنان در این کشور تصمیم گیری کند.
زنان عربستان سعودی طی سالهای اخیر تلاش می کنند تا "حق رانندگی خودرو" در خیابان های این کشور را از طریق تصویب قانونی در این رابطه، به دست آورند.
براساس قوانین اسلامی عربستان سعودی زنان برای شرکت در محیط عمومی باید از مردان خانواده اجازه داشته باشند.
با این وجود خبرنگاران می گویند که ملک عبدالله، پادشاه عربستان از زمان رسیدن به تخت سلطنت در سال ۲۰۰۵ مواضعی اصلاح طلبانه نسبت به حقوق زنان داشته است.
در همین حال، مناقشه ها بر سر این موضوع تبدیل به نمادی از گفتگوها پیرامون حقوق زنان در این کشور شده و بسیاری تصویب چنین قانونی را پیش زمینه ای برای حضور بیشتر اجتماعی زنان عربستانی می دانند.
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/              آوای زنان افغان