آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, November 28, 2011

یک مرد مورد تجاوز سه زن قرار گرفته است

                                 
تجاوز زنان به مردان در زیمبابوه؛ 'مراسم آئینی'
به روز شده:  17:22 گرينويچ - دوشنبه 28 نوامبر 2011 - 07 آذر 1390
پولیس زیمبابوه اوایل ماه جاری میلادی، چند زن را در حالی دستگیر کرد که ۳۱ کاندوم استفاده شده را با خود درموتر شان به همراه داشتند
.
پولیس زیمبابوه می گوید گروهی از زنان را در این کشور شناسایی کرده که احتمالا برای استفاده از اسپرم مردان در نوعی مراسم آئینی، به آنها تجاوز جنسی می کنند.
این گروه از زنان معتقدند که برگزاری چنین مراسمی آنها را ثروتمند می کند.
دستگیری برخی از اعضای این گروه بیش از یک سال به طول انجامید، و قرار است امروز دوشنبه، ۲۸ نوامبر سه نفر از این زنان در هراره، پایتخت زیمبابوه در دادگاه حاضر شوند.
خبرنگار بی بی سی در هراره می گوید انتشار این خبر مردم زیمبابوه را حیرت زده کرده است.
یکی از قربانیان این تجاوزها که خواست نامی از او برده نشود، در ماه ژوییه تجربه شخصی خود را در تلویزیون سراسری این کشور مطرح کرد.
او گفت ۳ زن که سوار بر موتری بوده اند، به او پیشنهاد دادند که او را به مقصد برسانند.
این قربانی تجاوز می گوید: "یکی از این زنان به صورت من آب پاشید، و بعد به من چیزی تزریق کردند که در من میل جنسی بسیار زیادی ایجاد کرد. آنها موتری را متوقف کردند و سپس مرا وادار کردند که با هر یک از آنها چندین بار با کاندوم رابطه جنسی داشته باشم".
یکی از مردان قربانی تجاوز جنسی در زیمبابوه گفته:
"یکی از این زنان به صورت من آب پاشید، و بعد به من چیزی تزریق کردند که در من میل جنسی بسیار زیادی ایجاد کرد. آنها اتومبیل را متوقف کردند و سپس مرا وادار کردند که با هر یک از آنها چندین بار با کاندوم رابطه جنسی داشته باشم"
این فرد می گوید پس از آن این زنان او را برهنه در جنگل رها کرده اند.
پس از این ماجرا چند رهگذر او را در جنگل پیدا کردند و برای کمک به او پلیس را در جریان گذاشتند.
به گفته این قربانی، تاثیر ماده تزریق شده به او در حدی زیاد بوده که پس از انتقال به بیمارستان، میل جنسی او هنوز بسیار زیاد بوده است و بنابراین پزشکان مجبور شدند برای کمک به او دست به کار شوند.
زنی که قرار است در دادگاه محاکمه شود در ۱۷ مورد به "تعرض به عنف" متهم شده است. در قوانین زیمبابوه تعریفی در مورد تجاوز جنسی زن به مرد ارائه نشده است.
پولیس زیمبابوه اوایل ماه جاری میلادی، این زنان را در حالی دستگیر کرد که ۳۱ کاندوم استفاده شده را با خود در اتومبیل شان به همراه داشتند.
اما این زنان اتهامات وارد شده را نپذیرفته اند و می گویند روسپی هستند و چون در زمان دستگیری به شدت سرشان شلوغ بوده، فرصت نکرده اند کاندوم ها را دور بیندازند.
این زنان می گویند پس از آنکه دادگاه با آزادی آنها به قید وثیقه موافقت کرد، با گروهی مواجه شدند که به تهدید آنها پرداختند و بنابراین برای در امان بودن از این تهدیدها و توجه های رسانه ای، مجبور شده اند در خانه بمانند.
اندرو فیری، سر بازرس پولیس به بی بی سی گفته است که احتمالا این زنان در قالب باند گسترده تری فعالیت می کرده اند که در سراسر زیمبابوه پراکنده است.
آقای فیری می گوید طی ماههای اخیر از دیگر شهرها نیز در چند مورد درباره تجاوز جنسی به مردان، به پولیس گزارش شده است.
"گفته می شود از اسپرم مردان در مراسم آئینی ویژه ای استفاده می شود که بنابر باورهای محلی، در شکوفایی تجارت و ثروتمند شدن افراد موثر است. همچنین احتمال داده شده که مایع اسپرمی که از این راه جمع آوری شده، برای فروش به کشورهای دیگر هم فرستاده شده باشد."
او می گوید هنوز در مورد دلایل و انگیزه های اصلی این موارد اطلاع دقیقی در دست نیست، اما احتمالاتی در مورد ارتباط این تجاوزها با مراسم آئینی خاص به گوش رسیده است.
گفته می شود از اسپرم مردان در مراسم آئینی ویژه ای استفاده می شود که بنابر باورهای محلی، در شکوفایی تجارت و ثروتمند شدن افراد موثر است.
همچنین احتمال داده شده که مایع اسپرمی که از این راه جمع آوری شده، برای فروش به کشورهای دیگر هم فرستاده شده باشد.
اما کلود ماراریکی، استاد دانشگاه در رشته جامعه شناسی به بی بی سی گفته است تشخیص دقیق اینکه از این اسپرم در چه مواردی استفاده می شود چندان راحت نیست.
این کارشناس فرهنگ های بومی می گوید: "چنین مواردی را می توان در حوزه مراسم آئینی و جادوگری پیدا کرد که معمولا توسط حلقه های مخفی و مرموز انجام می گیرد".
به گفته او حتی محققان نیز مایل نیستند در این مورد فعالیت تحقیقی انجام دهند، زیرا احتمالا زنده نخواند ماند تا موفق شوند نتایج تحقیقات شان را منتشر کنند.
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/               آوای زنان افغان