آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, November 10, 2011

تاحد امکان کوشش می کند که برای زنان افغان، فرصت سهم گیری در چنین نشست مهیا گردد

                                             
پنجشنبه ۱۹ عقرب ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۲ آخرین به روز رسانی در پنجشنبه ۱۹ عقرب ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۴ نوشته شده
هیلری کلنتن، وزیر خارجۀ ایالات متحد امریکا گفته است که از وضعیت زنان افغانستان، تأمین حقوق آن ها وب بهبود وضعیت آنان پس از خروج نیروهای امریکایی ادامه می دهیم.
خانم کلنتن در گفتگوی با تلویزیون پی، بی، اس امریکا تأکید کرده است که از تأمین حقوق زنان افغان حمایت می کند و از اقدام های که می تواند پیشرفت های به دست آمده در بخش حقوق زنان در افغانستان را خدشه دار کند، جلوگیری خواهد کرد.
وی افزوده است که این کار را مسؤولیت خود می داند که مطمین گردد تا تلاش های امریکا برای ثبات و امنیت در افغانستان بر دست آوردهای که زنان افغان داشته اند، تأثیر منفی نگذارند
این گفته ها در حالی ابراز می شود که قرار است نیروهای امریکایی افغانستان را تا پایان ۲۰۱۴ میلادی ترک کنند.
وی می افزاید: «این واضح است که سهم داشتن زنان در کنفرانس های بین المللی و جرگه ها، رسیدن به این هدف را آسان می سازد.»
وی گفت که تاحد امکان کوشش می کند که برای زنان افغان، فرصت سهم گیری در چنین نشست مهیا گردد
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/               آوای زنان افغان

انتقاد زن یمنی برنده جایزه نوبل از سهل انگاری غرب

                                                         

"جامعه بین الملل به مسئولیت خود نسبت به یمن خوب عمل نکرده است"
پنجشنبه 14 ذو الحجة 1432هـ - 10 نوامبر 2011م  KSA 16:57 - GMT 13:57
توکل کرمان زن یمنی برنده جایزه صلح نوبل و فعال حقوق بشر روز پنجشنبه 10-11-2011 اعلام کرد جامعه بین الملل به مسئولیت خود در برابر یمن خوب عمل نکرده است.

وی که به دلیل شجاعت در مطرح کردن آراء و اندیشه های خود و همچنین به خاطر مبارزه و تلاش خستگی ناپذیرش در را دفاع از حقوق بشر و دموکراسی در یمن شایسته دریافت جایزه صلح نوبل در سال جاری شد اینک برای جلب حمایت کشورهای غربی از انقلاب مردم کشورش راهی اروپا شده است.

این فعال حقوق بشر می گوید سفر او به اروپا در چهارچوب تشویق تلاش های جامعه بین المللی جهت یافتن راه حل برای بحران یمن و کسب حمایت برای جوانان انقلابی انجام می گیرد.

توکل کرمان در گفت و گویی با تلویزیون العربیه اظهارداشت" به اروپا آمده ام تا به آنها بگویم سکوت دیگر بس است و لازم است که شما بر اساس ارزشهایی همچون دمکراسی، عدالت، آزادی و کرامت انسانی که تبلیغ کننده آن هستید با ما برخورد کنید".

این برنده جایزه صلح نوبل با اشاره به برخورد متفاوت جامعه بین المللی با انقلاب جوانان یمن در مقایسه با دیگر انقلاب های جهان عرب گفت" بر خلاف عملکرد سازمان ملل با دیگر حاکمان دیکتاتور جهان عرب حساب های بانکی علی عبد الله صالح همچنان باز است و او از آنها استفاده می کند."

وی با اشاره به طرح پیشنهادی کشورهای خلیج گفت" علی عبد الله صالح طرح کشورهای خلیج را به عنوان پوششی برای ادامه سرکوب، گرفتن ضمانت و مصونیت بیشتر پذیرفته است و از زمان قبول این طرح توسط وی تا کنون شمار قربانیان یمنی سه برابر شده است .

توکل کرمان در ادامه افزود "ما جوانان انقلابی از این طرح بسیار خشمگین هستیم و هیچ مسئولیتی در قبال آن نداریم زیرا این ابتکار به قاتلان جوانان و غارتگران اموال عمومی مصونیت می دهد، و در چارچوب خواسته های انقلاب ما نمی گنجد . مردم با صدای رسا فریاد زدند "ملت خواستار سرنگونی نظام است".

وی در پایان بیان داشت" 33 سال است که علی عبدالله صالح با نیرنگ، فساد، سرکوب، هراساندن مردم از به راه افتادن فتنه و آشوب، جنگ داخلی و تروریسم بر مسند قدرت تکیه زده است.
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/               آوای زنان افغان