آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, November 8, 2011

لیدی گاگا، برنده بزرگ جشن موسیقی ام‌تی‌وی اروپا


دختر شایسته سال تاکید نموده در آینده می خواهد با سازمان های غیردولتی بویژه کودکان همکاری کند.

                                                        


دختر شایسته سال 2011 ایویان سارکوس از ونزوئلا
دوشنبه 11 ذو الحجة 1432هـ - 07 نوامبر 2011م  GMT - KSA
ایویان سارکوس دختر شایسته ونزوئلا به عنوان زیباترین دختر سال 2011 معرفی شد.

ایویان در رقابت نهایی که شب گذشته در لندن برگزارشد با 7 دختر شایسته دیگر رقابت کرد و سرانجام به عنوان دختر شایسته سال شناخته شد.

در این مسابقه 122 دختر شایسته به رقابت پرداختند و این دختر زیبا که کارمند یک شبکه تلویزیونی است مقام برتر را کسب کرد.

پس از او جویندولین روایس از فیلیپین و لاماندا پرس از پورتوریکا در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

بر اساس گزارش روزنامه " الیوم السابع " چاپ مصر برنامه انتخاب دختر شایسته سال در 150 کشور به شکل زنده پخش شد و یک میلیارد بیننده برنامه را مشاهده کردند.

سایت دختر شایسته به نقل از خانم سارکوس اعلام کرد دختر شایسته سال تاکید کرده است در آینده می خواهد با سازمان های غیردولتی ویژه کودکان همکاری کند.
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/               آوای زنان افغان

دارایی زنان عرب سرمایه گذار40 میلیارد دلار برآورد شده است

                                           

شوراى زنان سرمايه گذار عرب آثار بحران اقتصادى را كمرشكن دانست

دوشنبه 11 ذو الحجة 1432هـ - 07 نوامبر 2011م
    KSA
خيريه دشتى، دبير كل شوراى زنان سرمايه گذار عرب، آثار مخرب بحران جهانى اقتصاد را بر پروﮊه هايى كه زنان غالباً عهده دارش هستند، كمرشكن خواند.

اين فعال اقتصادى سرشناس كويتى گفت:" موج بحرانى كه اقتصاد جهان را دچار آشوب كرده و به منطقه راه يافته است، در سطح و حجمى است كه تشكل ها، شوراها و اتحاديه هاى سرمايه گذارى نتوانسته اند در برابر آن ايستادگى كنند."

وى توضيح داد: " در چنين مواردى غالباً بعضى از پروﮊه هاى كوچك و متوسط آسيب بيشترى مى يابند، و زنان سرمايه گذار نيز اغلب عهده دار چنين پروﮊه هايى هستند. لذا مى توان گفت توان و نفوذ اقتصادى زنان عرب در اين ماجرا آسيب جدى ديده است."

خيريه دشتى آن گونه كه روزنامه سعودى "اقتصاديه" نقل كرده خبر از آن داده است كه تعداد زيادى از پروﮊه هاى مورد سرمايه گذارى زنان عرب، به حالت تعليق درآمده و يا حتى از برنامه و روند كارها حذف شده اند. زيرا نه بانكها تسهيلات لازم را براى هر طرحى ارايه مى كنند و نه زنان سرمايه گذار مى توانند ريسك پذيرى را با استفاده از اندوخته هايشان ادامه دهند.

به گفته خانم دشتى 50 % از اعضاى شوراى زنان سرمايه گذار عرب را زنان خليجى تشكيل مى دهند و هدف اصلى اين شورا گشودن راههاى بازرگانى و فعاليت اقتصادى با ريسك كمتر پيش روى زنان سرمايه گذار عرب است.

طبق برآورد مؤسسه "ماى فير" كه در زمينه مديريت اموال و مشاوره اقتصادى فعال است و دفتر مركزى آن در جزاير بريطانيايى "كايمان" واقع در درياى كارائيب امريكاى مركزى قراردارد، زنان سرمايه گذار خليجى در سال 2009، مبلغى در حدود 40 ميليارد دلار سرمايه داشته اند.

نكته ى ديگرى كه كارشناسان اقتصادى به آن اشاره مى كنند، عدم تحرك زنان سرمايه گذار عرب در سايه اوضاع مخاطره آميز كنونى است كه از سال 2008 همزمان با بروز بحران مالى جهان آغاز شده است.

گفته مى شود غالب زنان نه مايل اند در طرحهاى صنعتى بزرگ و درازمدت مشاركت كنند و نه از مخاطره جويى هر چند با توقع سود زياد استقبال به عمل مى آورند.

در همين رابطه خانم نبيله عنجرى از سرمايه گذاران كويتى نيز معتقد است كه در پى بحران جهانى، ناآرامى ها و تحولات اخير در خاور ميانه و شمال افريقا، موجب شده است كه فعالان اقتصادى دست نگهدارند و مترصد آرامش بمانند.

وى مى گويد: دو بخش املاك و سرمایه گذاری كه در اين بحران آسيب جدى ديده اند، زنان را نيز دچار زيان كرده اند و تنها زنانى توانسته اند از اين مخمصه جان سالم بدر ببرند كه اصولاً در مراحل مشاوره و تصميم گيرى مانده بودند.

نبيله عنجرى با اين حال آينده اقتصاد كشورهاى خليجى را اميدوار كننده خوانده و توضيح مى دهد كه در بعضى از بخش ها مانند پيمانكارى، امور نفت و خدمات جاى كار بسيار هست و فرصت سرمايه گذارى سودمند وجود دارد. لذا زنان سعى دارند در اين زمينه ها فعال باشند.

اين فعال اقتصادى كويتى در باره "املاك" گفت: به رغم ضربات وارده، از آنجا كه ضمانت بقاى سرمايه و بهره گيرى بعدى در اين بخش وجود دارد، بسيارى از زنان فرصت خريد در اين موقعيت را از دست نمى دهند. به گفته او "كردستان عراق" و "پادشاهى عمان" در موقعيت فعلى براى خريد ملك بسيار مناسب اند.
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/               آوای زنان افغان