آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, October 23, 2011

اگر امریکا با پاکستان جنگ کند ما از پاکستان حمایت می کنیم

افغانستان برادر پاکستان است

                                                              

رییس جمهور برخلاف منافع ملی سخن می زند
آژانس خبری وخت ، اول عقرب 1390
سخنان رییس جمهور کرزی با یکی از رسانه های پاکستان واکنش های شماری از اعضای مجلس نمایندگان را بر انگیخته وآنان چنین سخنان را بر خلاف منافع ملی می دانند.
فوزیه کوفی رییس کمیسیون امور زنان و جامعه مدنی مجلس نمایندگان در واکنش به سخنان رییس جمهورگفت:
«سخنان رییس جمهور متاثر کننده و خنده آور است،زیرا در شرایط که پاکستان بر خاک افغانستان حملات راکتی انجام می دهد و از سوی دیگر ترور بزرگترین شخصیت های افغان در آن کشور طرح ریزی شده و انتحاری ها از آن کشور به افغانستان ارسال می شوند که چنین سخنان بوجود فهمیدن ابراز می شود.»
وی می افزاید که در شرایط حاضر هیچ افغان(مرد و زن) آماده نیست که بروند و از پاکستان دفاع نماید چون مردم و ملت افغانستان اینرا می داند که پاکستان پس از تاسیس خود سیاست خصمانه را در قبال افغانستان به پیش گرفته است.
رییس کمیسیون امور زنان و جامعه مدنی مجلس نمایندگان علاوه می کند که باید رهبران بخصوص رییس جمهور افغانستان به منافع ملی مردم افغانستان صحبت کند نه به منافع کشور های همسایه ،زیرا چنین سخنان روحیه مردم را ضعیف ساخته ویکنوع بی ثباتی را در سیاست خارجی افغانستان نشان می دهد.
خانم کوفی تاکید می ورزد که پیامد های سخنان غیر مسولانه متوجه کسانی است که چنین گفته ها را ابراز می کند.
خانم کوفی ابراز چنین سخنان را نفوذ بی حدی شبکه استخباراتی پاکستان(آی اس ای) در ادارات دولتی بخصوص در سطح رهبری می داند.
از سوی دیگر داکتر عبدالقیوم سجادی نماینده مردم غزنی در مجلس نمایندگان سخنان رییس جمهور را تعجب برانگیزه دانسته می افزاید ما منافع افغانستان را در حال حاضر به اساس فشارهای جهانی که بر اسلام آباد است می دانیم.»
وی علاوه می کند که هر گونه ابراز نظر که بر کاهش فشارهای جهانی براسلام آباد منجر شود بر خلاف منافع ملی افغانستان است.
سجادی علت ابراز چنین سخنان را در بی باوری آقای کرزی نسبت به غرب بخصوص امریکا می داند و می گوید که کرزی در این سخنان خود نسبت به فشار های که غرب بر پاکستان آورده است بی باور است و از همین لحاظ کوشش می کند که در آینده ها در مذاکره را با پاکستان باز داشته باشد.
گفتینست که رییس جمهور کرزی در مصاحبه با تلویزیون جیو گفته است:« اگر جنگ میان پاکستان و امریکا رخ می دهد افغانستان در جانب پاکستان قرار خواهد گرفت.»
وی در ادامه سحنانش می گوید« اگر پاکستان مورد حمله قرار می گیرد و اگر مردم پاکستان به کمک افغانستان نیاز داشته باشند افغانستان با شما خواهد بود. افغانستان برادر پاکستان است. بر خلاف همه کارهای که ادارات پاکستانی در برابر افغانستان انجام داده اند، افغانستان باز هم یک برادر است. افغانستان هرگز استقبال، مهمان نوازی، احترام و برادری را که مردم پاکستان به مردم افغانستان نشان داده اند فراموش نخواهد کرد. ما پنج ملیون مهاجر در آن کشور بودیم.»
همچنان در اعلامیهء که از سوی ریاست جمهوری انتشار یافته گفته شده که رییس جمهور کرزی همچنان در این مصاحبه گفته که شورای طالبان در پاکستان است و همه می دانند که گروه حقانی نیز در پاکستان است و به همین علت تاکید داشته است که می خواهند به عوض یک آدرس مجهول طالبان، به گفته وی با برادران شان در پاکستان صحبت کنند.
ایمل فیضی سخنگوی رییس جمهور در مورد سخنان آقای کرزی به رسانه های می گوید که سخنان رییس جمهور از طرف این تلویزیون تحریف شده و مصاحبه مکمل آن به نشر نرسیده است.
سخنان آقای کرزی در حالی ابراز می شود که پاکستان بیش از شش ماه می شود که ولایات سرحدی افغانستان را مورد آماج حملات راکتی قرار می دهد.
خبرنگار:عبدالعزیز ابراهیمی
تصحیح:احمدجمیل پوپلزی
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/               آوای زنان افغان

عایشه قذافی در بیمارستان

                                                                

عایشه قذافی به بیمارستان منتقل شد

منابع رسانه ای الجزایر اعلام کردند دختر قذافی پس ازشنیدن خبر کشته شدن پدرش به بیمارستان منتقل شد. به گزارش نسخه اینترنتی امروز روزنامه القدس العربی، عایشه قذافی دختر دیکتاتور سابق لیبی پس از اینکه مطمئن شد خبرکشته شدن پدرش صحت دارد،دچارناراحتی وبه بیمارستانی درالجزایر منتقل شد.این روزنامه افزود:
 گفته می شود احمد الشیبانی جوان انقلابی لیبی سلاح کمری طلایی معمر قذافی را پس ازبازداشت از دستش گرفت و با همین سلاح قذافی را به قتل رساند.
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/               آوای زنان افغان