آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, October 13, 2011

خبر تازه

                                         

      سیمین بارکزی 'به زور' توسط پولیس به شفاخانه انتقال داده شد

پنجشنبه, 13 اکتوبر 2011  صدای امریکا
سیمین بارکزی، نماینده رد صلاحیت شده  ولسی جرگه افغانستان که در دوازدهمین روز اعتصاب غذایی خویش بود توسط پولیس به زور به شفاخانه منتقل شد.
خانم بارکزی در تماس تلفونی مستقیم از شفاخانه با گریه و زاری گفت وی را به زور به شفاخانه آورده اند.
 داکتر نیلوفر ابراهیمی، نماینده مردم بدخشان در ولسی جرگه که می گوید برای حمایت از خواست وی د ر کنار سیمین بارکزی است در تماس تلفونی به رادیو آشنا مدعی شده است که قوای پولیس در ولایت کابل بر خیمه خانم سیمین بارکزی حمله کردند.
خانم ابراهیمی می گوید نیروهای پولیس به محل خیمه سیمین بارکزی یورش برده پس از در هم دریدن خیمه ای که خانم بارکزی درآن دوازده شب را دراعتصاب غذایی به سرمی برد، سیمین بارکزی را به داخل امبولانس انداخته به شفاخانه منتقل کردند.
در لحظه نشر این گزارش تلاش دست اندرکاران برنامه خبری رادیو اشنا برای تماس با مسؤولین وزارت داخله به نتیجه ای نرسید.
خانم بارکزی ازجملۀ شماری از کاندیدان برنده ولسی جرگه است که صلاحیت وی برای عضویت در ولسی جرگه از سوی کمیسیون مستقل انتخابات ولسی جرگه افغانستان باطل شد.
 http://voiceofwomenafg.blogspot.com/  آوای زنان افغان

دختران مدال آور افغان درسراسر جهان

                                       

تجلیل از جایزه سفیر صلح و شاعر جوان
افغانستان و امریکا در پوهنتون مری واشنگتن
سجیه الهه احرار جایزه اش را کسب نمود
طوریکه هموطنان عزیز و خواننده گان گرامی اطلاع دارند ، در طی ماه گذشته شاعره جوان وبا استعداد ما محترمه  سجیه الهه احرار ، برنده  جایزه سفیر صلح و شاعر جوان افغانستان و امریکا در فیستوال جهانی شعر کشور کانادا شد.
 اخیراًفستیوال جهانی شعر بین المللی در کشور کانادا، مدال و شهادتنامۀ را به پوهنتون مری واشنگتن فرستاد که توسط رئیس پوهنتون مری واشنگتن، طی محفل رسمی که در آن پوهنتون برگزارشده بود به محترمه سجیه الهه احرار اهدا گردید .
در آن محفل  اعضای سفارت افغانستان در واشنگتن دی سی، بعضی از افغانان مقیم ورجینیا و واشنگتن دی سی وهمچنان اعضای پوهنتون مری واشنگتن و بعضی از مردمان اهالی شهر فریدریکس بورک اشتراک کرده بودند.
سایت آوای زنان افغان این موفقیت را برای شاعرجوان سجیه الهه احرار تبریک گفته و پیروزی های بیشتر برایش آرزو می نماید.
منبع: صدای امریکا
 http://voiceofwomenafg.blogspot.com/                آوای زنان افغان

دختر فروشی

پیام

پیام شورای سراسری زنان افغان در هالند!
شورای سراسری زنان افغان در هالند از مقاومت و دلیری شیر زن شجاع افغان محترمه سیمین بارکزی بخاطر اعاده حقوق مدنی شان پشتیبانی خود را ابراز داشته و تأکید مینماید که: برخورد غیر قانونی دولت جمهوری اسلامی افغانستان قابل تقبیح میباشد .باید جمهوری اسلامی بخواست قانونی خانم بارکزی جدی را مبذ ول دارد و زن ستیزی ، گرفتن حق قانونی انسانها را کنار گذارد. چنانچه گفته اند ( حق گرفته میشود ) امروز که روز دوازدهم از اعتصاب غذایی خانم بارکزی میگذرد. این خود نمایانگر خواست بر حق اوست .
برای جلو گیری از عواقب وخیم تر آن در جامعه ما و زن ستیزی : باید هر چه زودتر اقدامات لازم به همکاری و پشتیبانی سازمان های ملی صورت گیرد.
   هیأ ت رهبری شورای سراسری زنان افغان در هالند
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/   آوای زنان افغان