آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, October 4, 2011

اذیت داکتران زن در زندان

                                        

آزار یک داکتر زن بحريني در زندان

يک داکترزن بحريني از تحقير و ضرب و شتم خود به دست بازجويان در زندان پس از دستگيري به اتهام شرکت در اعتراضات ضددولتي، خبر داده است.
رولا الصفار اظهار داشت، بازجويان تلاش کردند که وي و ديگر کارکنان بخش درماني بحرين را وادار کنند تا به توطئه براي سرنگوني رژيم منامه اعتراف کنند.
وي افزود، با شوک الکتريکي شکنجه شده و با سيم‌هاي ضخيم مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
اين داکترهمچنين در ادامه خاطر نشان کرد، صداي فرياد زندانيان را که به دست بازجويان در ديگر سلول‌ها مورد شکنجه قرار مي‌گرفتند، مي‌شنيد.
بر پايه اين گزارش، اين پزشک بحريني در حالي اين اظهارات را بر زبان آورده است که چند روز پيش نيز نادا ضيف يک پزشک زن بحريني ديگر از بدرفتاري نيروهاي امنيتي عليه خود خبر داد.
ضيف به دليل درمان معترضان زخمي شده بحريني در بيمارستان سلمانيه به 15 سال حبس محکوم شد.
وي اظهار داشت: "هنگامي که آن‌ها وارد خانه من شدند، ساعت 3 صبح بود. من را با چشمان و دستان بسته، از خانه‌ام بردند. من نمي‌دانستم که آن‌ها نيروي امنيتي هستند. آن‌ها لباس شخصي بر تن داشتند بنابراين فکر کردم که ربوده‌ شده‌ام."
اين داکتربحريني در ادامه خاطر نشان کرد: "فکر مي‌کردم که من را به يک مکان نامعلوم انتقال مي‌دهند. بعدا متوجه شدم که آن‌ها از "اداره تحقيقات مرکزي" هستند."
ضيف همچنين گفت: "به محض اين‌که انتقال داده‌شدم...مورد ضرب و شتم و دشنام قرار گرفتم."
وي همچنين با بيان اين‌که شکنجه گران از شوکرهاي برقي روي صورت وي استفاده کردند، اظهار داشت: "من گريه مي‌کردم و هوشياري خود را دو يا سه بار در درمانگاه نظامي از دست دادم."
بر پايه اين گزارش، بسياري از کساني که از زندان‌هاي بحرين آزاد شده‌اند، رژيم آل خليفه را متهم به بدرفتاري و آزارهاي شديد مي‌کنند.
عده‌اي حتي اظهار داشته‌اند، يکي از اعضاي خاندان سلطنتي بحرين به نام شيخه نوره بنت ابراهيم آل خليفه زندانيان را با چوب و شلنگ‌هاي پلاستيکي مورد ضرب و شتم قرار داده و به آن‌ها شوک الکتريکي وارد کرده است.
گفتني است چندين زنداني بحريني، تحت شکنجه جان خود را از دست داده‌اند.
 ا ف/م ح ر