آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, September 26, 2011

زنان سعودی از حق کاندیداتوری وانتخاب کردن برخوردار شدند

                                      

امیرنایف بن عبدالعزیز : مشارکت زنان سعودی در امور سیاسی به دلیل فشار خارجی نبود
شاهزاده نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور سعودی روز دوشنبه 26 – 9 – 2011 تاکید کرد برخورداری زنان در سعودی از حق کاندیداتوری و رای دادن با فشار خارجی صورت نگرفته است معاون دوم هیئت وزیران سعودی در یک گفتگوی مطبوعاتی گفت :" تصمیم پادشاه سعودی در مورد مشارکت دادن زنان در امور سیاسی داخلی بود و فشارهای خارجی نقش نداشت 
او تاکید کرد هدف از فرمان اخیر ملک عبدالله " خدمت کردن به وطن و شهروندان بشکل آشکار وشرکت زنان در توسعه است. ملک عبدالله به نقش مهم زنان در توسعه ایمان دارد و از مشارکت فعال آنان در امور کشور پشتیبانی می کند."
وزیر کشور سعودی گفت :" خادم حرمین شریفین همیشه از صاحبنظران و علما در زمینه های مختلف مشورت می خواهد."
او در پاسخ به این سوال که آیا تعیین اعضای مجلس شورا توسط پادشاه مناسب است ، گفت :" در واقع این چیزی است که در جریان است وهدف مورد نیاز را تامین می کند. اما در مورد آینده همه چیز ممکن است اتفاق بیفتد مگر اینکه مخالف شریعت اسلامی باشد. هر چیز که با شریعت اسلامی تعارض ندارد ممکن است اتفاق بیفتد."
شاهزاده نایف بن عبدالعزیز افزود :" ما تجربه پارلمانی برخی کشورها که پیشتر و قبل از ما تشکیل شده اند را مشاهده می کنیم ، همچنین توانایی مجلس شورای سعودی را لمس می کنیم"
وی در پاسخ به سوالی در مورد تحولات جاری در برخی کشورهای عربی گفت :" سعودی از تحولات برخی کشورها دردمند است. ما ملت خود را می بینیم که به مناسبت روز ملی همبستگی خود را نسبت به وطن و رهبران آن اعلام می کنند و در همه جای کشور جشن برپا می کنند در حالی که برخی ملت های عرب از مشکلات و ناآرامی ها و کشتارها رنج می برند. بدون شک این برای ما مردم عرب دردمند است. اما ما خدا را شکر می کنیم که آنچه در کشور ما در جریان است کاملا تفاوت دارد."


پیام عایشه قذافی

                                        

نارضایتی الجزایر از پیام دختر معمر قذافی برای نبرد با انقلابیون

يكشنبه 27 شوال 1432هـ - 25 سپتامبر 2011م
مراد مدلسی وزیر امور خارجه الجزایر روز یکشنبه 25-8-2011 از اظهارات جدید عایشه قذافی که ماه گذشته به این کشور پناهنده شد اظهار نارضایتی کرد.

او گفت :" از سخنان عایشه قذافی شگفت زده شدم ، الجزایر فقط به خاطر مسائل انسانی از او وخانواده اش استقبال و به آنها پناه داده است."

مدلسی افزود :" سخنان عایشه و ظهور او در رسانه های خبری برای ما غیر قابل قبول است و آن را تایید نمی کنیم. ما از تکرار این موضع جلوگیری می کنیم."

عایشه قذافی روز جمعه در یک پیتم صوتی که از تلویزیون " الرای " از سوریه پخش م شد ضمن دعوت هواداران معمرقذافی به نبرد ، رهبران جدید لیبی را خائن و دست نشانده غرب خواند.

عایشه در پیام خود گفت :" پدرم در سلامتی کامل به سر می برد ودر حال نبرد با دشمنان لیبی است. "

عایشه قذافی به همراه مادرش و برادرانش هانیپال و محمد در اواخر آگوست به الجزایز پناه برد.

الجزایر شورای انتقالی لیبی ا به رسمیت شناخته است.