آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, September 22, 2011

بهتر است خانم های حجاب پوش به کشورهای شان برگردند

                                             

اولین مورد جریمه زنان مسلمان به جرم محجبه بودن در فرانسه
به روز شده:  13:44 گرينويچ - پنج شنبه 22 سپتامبر 2011 - 31 شهریور 1390
در فرانسه احکام اولین مورد جریمه به جرم محجبه بودن برای دو زن مسلمان توسط یک دادگاه صادر شده است.آنها با پوشاندن کامل صورت خود با حجاب موسوم به روبنده قانون تازه اجرا شده منع حجاب در اماکن عمومی فرانسه را نقض کرده بودند.
هند احمص و نجات نیتعلی کوتاه مدتی پس از اجرای قانون منع روبنده در حالی دیده شدند که در بیرون سالن موکس هال درشرق پاریس روبنده به صورت داشتند.
این دو زن گفته اند علیه جریمه وضع شده درخواست تجدید نظر خواهند کرد و به دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا هم شکایت خواهند برد.
از طرف دیگر یک زن مسلمان دیگر بنام کنزا درایدر اعلام کرده با زدن روبنده برای کسب کرسی ریاست جمهوری وارد عرصه انتخابات سال ۲۰۱۲ ریاست جمهوری فرانسه خواهد شد.
جلسه دادگاه روز پنجشنبه در محله موکس نه تنها در فرانسه، بلکه در سراسر اروپا از نزدیک توسط ناظران دنبال می شد. کشورهای بلژیک، ایتالیا، دانمارک، اتریش، هلند و سوئیس کشورهایی هستند که قصد دارند وضع قوانین مشابه ممنوعیت حجاب که در فرانسه اعمال شده را مورد بررسی جدی قرار دهند.
هند احمص که یک زن ۳۲ ساله مطلقه و دارای سه فرزند است از سوی دادگاه ۱۲۰ یورو جریمه شد.قبل از صدور حکم دادگاه وی گفته بود امیدوار است که دادگاه او را جریمه کند تا بتواند آن را به چالش بکشد و به دادگاه حقوق بشر اروپا مراجعه کند. زن دوم هشتاد یورو جریمه شد.
این دو نفر نخستین کسانی بودند که از میان ۹۱ زن گزارش شده توسط پلیس به دادگاه ها، برایشان حکم جریمه صادر می شود. لطفا ادرس ما را بیاد داشته باشید http://voiceofwomenafg.blogspot.com/  

لت وکوب والدین بخاطر حمایت از فرزندی شان

                                      

ضرب و شتم شدید پدر ومادر پیر یک هنرمند سوری توسط نیروهای امنیتی
پنجشنبه 24 شوال 1432هـ - 22 سپتامبر 2011م دبی - العربیه . نت

یک هنرمند سوری تصاویری از پدر ومادر پا به سن گذاشته خود را که توسط نیروهای امنیتی سوریه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته اند بر روی صفحه اینترنتی فیس بوک قرار داده است.
تصاویر وحشتناک از پدر ومادر مالک الجندلی آهنگساز معروف سوریه خشم بسیاری از سازمان های حقوق بشری جهان را برانگیخته است.
هنرمند سوری در این باره بر روی صفحه فیس بوک خود نوشت:" این تصاویر مربوط به پدر ومادر گرامی من است که توسط نیروهای امنیتی سوریه مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته اند."
وی افزود:" این حادثه تنها به دلیل انتقام از حضور من در راهپیمایی حمایت از اعتراضات مردم شجاع سوریه در واشنگتن صورت گرفته است."
براساس این گزارش نیروهای امنیتی سوریه دکتر مأمون الجندی پدر آهنگساز سوریه را به همراه همسرش در اتاقی حبس کرده و به شکستن و تخریب وسایل خانه آنها اقدام کردند."
سايت های مخالفان دولت بشار اسد می گویند که نیروهای امنیتی سوریه دوکتور مأمون الجندی ( 77 ساله) را در نزدیکی ساختمان محل سکونت وی دستگیر وبا قرار دادن نوار چسب بر روی دهانش وی را به داخل منزل بردند."
این گزارش در ادامه می افزاید : " پدر ومادر آهنگساز سوری پس از حبس در یکی از اتاق های منزل توسط دو نفر از نیروهای امنیتی مورد ضرب وشتم قرار گرفتند در حالی که سومین نفر نظاره گر این حادثه بود."
مادر مالک الجندی (64 ساله) که وی نیز یک دوکتور است پس از این ضرب وشتم دچار خونریزی چشم شد این زن همچنین بر اثر شدت جراحات صورتش هشت بخیه خورده است.
نیروهای امنیتی سوریه هنگام ضرب وشتم این دو پیر مرد و پیر زن به آنها می گفتند :"ظاهرا شما نمی دانستید که چگونه فرزند خود را تربیت کنید ، باید شما را یاد بدهیم."

http://voiceofwomenafg.blogspot.com/  ادرس اوای زنان افغان