آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, September 18, 2011

هفته مد لندن


هفته مد لندن از شب گذشته شروع شد. لندن یکی از چهار شهر پایتخت مد لباس است؛ در کنار پاریس، نیوویورک و میلان سعیده هاشمی از سامرست هاووس، محل برگزاری این نمایش، از پشت صحنه شو های لباس گزارش می‌‌دهد

دختری سنت شکن فلسطینی

                                                      

با عبور از عرف ها و سنت های حاکم
برای اولین بار عکس دختری فلسطینی با بیکنی روی جلد مجله ای عربی قرار گرفت
العربیه دوبی اشنبه 18 سپتمبر 2011
مجله فلسطینی "لیلک" از عرف ها و سنت های حاکم عبور کرد و برای اولین بار تصویر یک مدل فلسطینی را در حالی که بیکنی پوشیده، به عنوان عکس جلد شماره این ماه خود انتخاب کرد.

این مدل فلسطینی 22 سال سن دارد و در کرانه باختری رود اردن زندگی می کند.
یارا مشعور سردبیر مجله، اهمیت این موضوع را در حرکت زن عربی به سمت در هم شکستن قید و بندها ارزیابی کرد و گفت: "بیش از یک دهه برای برداشتن این گام که آسان هم نبود تلاش کرد. به ویژه این که ما با موانع زیادی از جمله فشارهای اجتماعی دست به گریبان هستیم."
افتخار می کند
مشعور که 10 سال پیش مجله "لیلک" را در شهر ناصریه تاسیس کرد گفت که هدف واضح است و قصد دارد زن را از قید و بندهای تحمیلی و تمام تحریم های اجتماعی، رها سازد.

هدی نقاش نیز می گوید که افتخار می کند اولین زنی است که تصویرش با لباس شنا بر روی جلد مجله "لیلک" قرار داده شد و این اقدام را طبیعی ارزیابی کرد که هیچ منافاتی با حجب و حیا ندارد.

اما مشعور این احتمال را می دهد که مقام های مسئول جلوی فروش مجله را با توجه به قید و بندهای اجتماعی بگیرند. او وضعیت در فلسطین را با لبنان مقایسه کرد و گفت که در لبنان هیچ مانعی برای فروش مجله هایی با عکس جلد مدل هایی که لباس شنا می پوشند وجود ندارد.

او با اشاره با این که نگران پیامدها نیست تاکید کرد که در صورت پیدایش خط های قرمز، آن ها را پشت سر خواهد گذاشت. او گفت: "من هستم که تصمیم می گیرم چه چیزی در مجله منتشر شود و چه چیزی منتشر نشود. انتظار دارم که عکس روی جلد جنجال بیافریند."
تشویق خانواده
هدی نقاش اقرار می کند که ابتدا به دلیل جو اجتماعی حاکم در فلسطین برای پذیرفتن قرار دادن عکسش با بیکنی بر روی جلد مجله، تردید داشت اما تشویق پدر و مادرش او را به سمت این تجربه سوق داد. او گفت: "از این که گام اول را برداشته ام، نمی ترسم و می خواهم راه فرصت ها را برای دیگر مدل ها در جهان عرب باز کنم."

هدی نقاش آرزو دارد که بتواند به شهرتی جهانی دست یابد و دنیای مد در آمریکا و اروپا را در نوردد. او گفت که هم اینک بر کار خود تمرکز دارد و برای مشارکت در مسابقه "ملکه زیبایی جهان" که در تایلند برگزار خواهد شد، به عنوان نماینده فلسطین، انتخاب شده است.

شایان ذکر است که شماره این ماه مجله "لیلک" فروش خوبی داشته. خانم مشعور سردبیر این مجله تحصیلات تکمیلی خود را سال 1989 در لندن به پایان رساند.

پارچه شعر زیبا از نادیه فضل شاعر،نویسنده وفعال حوزه زنان

                                                                  
دریغ

نخواست تا تو برایم ستاره‌چین باشی
حضور روشن آیینه‌ی یقین باشی
بلند سبز سپیدار شکوه لذت دیدار
خدا نخواست برایم تو همنشین باشی
طلایه‌دار بهاران، کمان رنگی باران
به تاج سبز سحرگاهِ من نگین باشی

سیاهِ پرده‌ی پرهیز را ز متن سکوت
شکسته، روشن چشمم تو نازنین باشی
سرود بارش خورشید ز آبشارِ صدات
ببارد، آیت اسطوره‌ی زمین باشی
صفای زمزمه‌ی عاشقانه‌های سحر
قصیده‌ی چمن و حرف واپسین باشی
نخواست تا تو برایم ستاره‌چین باشی
حضور  روشن آیینه‌ ی  یقین باشی
شعر نادیه به قلمرو فرهنگی انسان دردمندامروزی تعلق دارد وبا وسعت اصالت تاریخی خود، ارزش یک واقعیت جاوید را به خود اختصاص میدهد.

ماده اکسید نیترو سیلور در کارت های ..

                                            

 
توجه
لطفا خراشیدن را باانگشتان یا ناخن انجام ندهید!
ارسالی: ارسلان سروش

طبق آخرین یافته های موسسه ی پزشکی آمریکا نوع سرطان جدید پوستی کشف شده است که عامل محرک و ایجاد کننده آن توسط اکسید نیترو سیلور ایجاد می شود. هنگامیکه کارتهای شارژ تیلفون همراه را خریداری میکنید، قسمتی را که باید با ناخن بخراشید محتوی این ماده سرطان زا بوده و باعث سرطان پوستی می شود.