آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, August 30, 2011

ازچپ به راست:صفیه،همسرقذافی،عایشه،دخترقذافی وهانیبال،پسرقذافی

                                                                                                         همسر، دختر و دو پسر معمر قذافی به الجزاير گريختند                                    

۱۳۹۰/۰۶/۰۸
به گفته مقامات وزارت خارجه الجزاير، همسر و سه فرزند معمر قذافی، روز دوشنبه به اين کشور گريخته اند. وزارت خارجه الجزاير در بيانيه ای تاييد کرد که صفيه، همسر قذافی، عايشه، دختر قذافی و دو پسر قذافی با نام های محمد و هانيبال، از ليبی گريخته و به الجزاير آمده اند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، تشکيلات موقت ليبی پناه دادن الجزاير به خانواده معمر قذافی را عملی نادرست خوانده و خواستار استرداد آنها به خاک ليبی شده است.

از محل اختفای احتمالی معمر قذافی هنوز خبری در درست نيست ولی تشکيلات موقت ليبی روز دوشنبه اعلام کرد قذافی هنوز خطری برای ليبی است و جست وجوها برای يافتن او ادامه خواهد داشت.

گزارش های تاييد نشده از ليبی روز دوشنبه اعلام شد که به احتمال زياد «خميس» ديگر فرزند معمر قذافی در درگيری ها در نزديکی «بانی وليد» کشته شده است. مخالفان مسلح در ليبی در حال در دست گرفتن مناطق تحت نفوذ وفاداران معمر قذافی هستند.

وزارت خارجه الجزاير می گويد حضور همسر و سه فرزند معمر قذافی در اين کشور به مقامات سازمان ملل و دولت موقت در ليبی اطلاع داده شده و به محض عبور آن ها از مرز، اطلاع رسانی صورت گرفته است.

شبکه تلويزيونی الجزيره در گزارشی اعلام کرد خبر اصلی و اولی در مورد فرار خانواده قذافی، دو روز پيش از سوی تشکيلات مخالفان در بنغازی منتشر شد ولی آن زمان مقامات الجزاير آن را تکذيب کردند. گزارش اوليه گفته بود که شش خودروی ضدگلوله به سرعت از ليبی راهی الجزاير شده اند.

به گزارش رويترز، الجزاير يکی از اصلی ترين گزينه ها برای گريختن خانواده قذافی است چرا که دو کشور مرزی طولانی با هم دارند و دولت الجزاير هم هنوز تشکيلات مخالفان مسلح ليبی را به رسميت نشناخته است.

«محمود شمان» سخنگوی تشکيلات مخالفان در بنعازی به خبرگزاری رويترز گفته است: «ما به آنها (مقامات الجزاير) قول داديم پس از بازگشت اين جنايتکاران، محاکمه ای عادلانه برای آن ها برگزار کنيم. به همه هم هشدار می دهيم که هيچ پناهی به  معمر قذافی و يا خانواده او ندهند.»

هانيبال و محمد، دو پسر قذافی هستند که گفته می شود دخالت زيادی در امور سياسی نداشته اند. پيشتر گفته شده بود به احتمال زياد، نزديکان معمر قذافی به زادگاه او در «سرت» گريخته اند.

سرهنگ «المهدی الحرقی» از فرماندهان مخالفان مسلح در ليبی روز دوشنبه به رويترز گفته که خميس که مظنون به کشتار دسته جمعی هفته پيش در طرابلس است، پس از زخمی شدن در جريان يک درگيری، کشته شده است. «احمد بانی» از سخنگويان نظامی تشکيلات مخالفان مسلح در ليبی گفت اجساد کشف شده به قدری سوخته اند که امکان شناسايی آن ها وجود ندارد ولی محافظان خميس در اين اجساد ديده شده اند.

تلويزيون تشکيلات مخالفان در بنغازی در گزارشی اعلام کرد جسد خميس قذافی در زيلتان دفن شده است.

پيشتر گزارش هايی منتشر شده بود که می گفت خميس قذافی در جريان حمله هوايی کشته شده است. البته به اين گزارش ها نمی شود اعتماد کرد چرا که پيشتر هم گفته شده بود سيف الاسلام، فرزند معمر قذافی دستگير شده که بعد مشخص شد صحت ندارد.

مخالفان مسلح در ليبی به سمت سرت در حرکت هستند و در راه خود روز دوشنبه شهری کوچک به نام «نفيليه» را به تصرف خود درآوردند.

به گزارش رويترز، مدارکی در دست است که نشان می دهد سازمان ملل در تلاش است حدود ۲۰۰ ناظر نظامی و ۱۹۰ نيروی پليس سازمان ملل برای کمک به بهبود اوضاع پس از درگيری ها، به ليبی اعزام کند.  مقامات سازمان ملل هنوز اين گزارش را تاييد و يا تکذيب نکرده اند. رادیو فردا

یک محافظ زن بالاجبار 11 انقلابی اسیر را کشت

                                             

                         قذافی و پسرانش به محافظان زن تجاوز می کردند
با ورود انقلابیون به طرابلس، حقایق جنایت های قذافی علیه ملت خود یکی یکی آشکار می شود. آخرین این جنایت ها را روزنامه بریتانیایی "دیلی میل" در شماره دوشنبه 29-8-2011 برپایه اعتراف های "نسرین منصور الفرقانی" یکی از زنان محافظ قذافی که 19 سال دارد، برملا کرده است.
نسرین منصور الفرقانی هم اینک در یکی از بیمارستان های طرابلس بازداشت است تا پس از پایان معالجه ، برای محاکمه با تهمت قتل عمد، به دادگاه ارجاع داده شود.
الفرقانی گفته است که 11 تن از انقلابیون را با خونسردی کشته است. او می گوید که این اقدام او پس از تهدید شدن به قتل و تجاوز از سوی وابستگان به قذافی انجام داده است.
او تاکید می کند که گردان های وابسته به قذافی انقلابیون را به اتاقی می انداختند تا آن ها را با اکراه او با تهدید اسلحه بکشد.
در خصوص چگونگی پیوستنش به محافظان قذافی گفت که او را "فاطمه الدریبی" فرمانده محافظان قذافی که از زن ها تشکیل می شدند انتخاب کرده است. الدریبی دوست پدر الفرقانی است که از سرطان حنجره رنج می برد و تحت معالجه قرار دارد.
الفرقانی خاطرنشان کرد که خانواده اش به پیوستن او به صف محافظان محالفت کردند چرا که ضد نظام بودند اما خود با اصرار به جمع 1000 زن عضو در گردان حفاظت از رهبر لیبی پیوست.
الفرقانی در پادگان نظامی با به کارگیری انواع اسلحه آشنا شد و توضیح می دهد که الدریبی یکی از بزرگترین پشتیبانان نظام قذافی بود که به او می‌گفت چنانچه مادرش ‌سخنی به زبان بیاورد که توهین به قذافی به شمار آید، باید او را فورا بکشد.
او گفت که در معرض آزار و اذیت جنسی قرار گرفت و شخصیت های بزرگ نظامی از جمله رئیس محافظان قذافی، پسرش و شماری دیگر از نزدیکان رهبر لیبی به او تجاوز کرده اند. او تاکید کرد که بسیاری از دختران در گردان های حفاظت از قذافی در معرض تجاوزهای جنسی قرار می گرفتند و هر بار به آن ها تجاوز می شد هدایایی دریافت می کردند. او افزود که هر چقدر انقلابیون بیشتر به طرابلس نزدیک می شدند تجاوزها بیشتر می شد.