آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, August 26, 2011

آلبوم شخصی قذافی


معمر قذافی عاشق دلباخته "كوندوليزا رايس" وزیر خارجه سابق آمریکا است

جمعه 26 رمضان 1432هـ - 26 اوت 2011م
با ورود غافلگیرانه انقلابیون لیبی به مجمتع مستحکم باب العزیزیه در طرابلس به نظر می رسد که معمر قذافی در لحظات سرنوشت ساز مرگ و زندگی زمانی که فرار را بر قرار ترجیح داد نتوانست همه وسایل شخصی اش را به همراه ببرد.
در میان اشیای مورد علاقه رهبر سابق لیبی آلبوم شخصی وی بیش از هر چیز دیگری جلب توجه می کند . این آلبوم راز مگویی را بر ملا می سازد که می توانست در شرایط سخت زندگی یادگاری آرام بخش برای تنهایی اش باشد.
قذافی در اثنای فرار فرصت آن را نیافته بود تا آلبومی را که همیشه در اتاق خوابش از آن نگهداری می کرد به همراه خود ببرد . در این آلبوم تنها عکس های زنی جمع آوری شده که قذافی دلباخته اوست و این معشوقه آمریکایی آفریقایی تبار کسی جز کوندولیزا رایس وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده آمریکا در دولت جرج دبلیو بوش نیست.
     قذافی برای مدت 8 سال راز سر به مهر دلباختگی خود به رایس را در این آلبوم پنهان کرده بود سرهنگ دوآتشه به بهانه های مختلف تلاش داشت تا با وزیر امور خارجه آمریکا ملاقات کند
  وی اسم های مختلفی از جمله " لیزای سبزه" و یا "کِندی" (مخفف کوندولیزا) را بروی اطلاق می کردتا بدین ترتیب عشق و محبت خود را بو ی بازگو کرده باشد و این نام را در مناسبت های مختلف تکرارمی کرد.   

به جای ماندن آلبومی با ده ها عکس از کوندولیزا رایس متعلق به قذافی که دارای دو همسر و هشت فرزند است در وهله اول کنجکاوی انقلابیون در آن لحظات حساس تاریخی بر نیانگیخت اما این آلبوم برای روزنامه نگاران از ارزش خاصی برخوردار بود زیرا حداقل می توان از این طریق آن با خصوصیت های اخلاقی پنهان قذافی بیشتر آشنا شد

گویا عشق قذافی به رایس کاملا یک جانبه است و وزیر امور خارجه سابق آمریکا روحش هم از این مساله خبر دارد نیست .

قذافی بارها نسبت به کوندولیزا رایس به عنوان یک افریقایی تبار ابراز علاقه و افتخار می کرد اما وجود آلبوم ویژه رایس در اتاق خواب رهبر سابق لیبی نشان می دهد که او عاشق و دلباخته رایس
بود
به ویژه این که رایس هنوز ازدواج نکرده است
در میان عکس های قذافی و رایس عکسی مشاهده می شود که در سال 2008 هنگام سفر کندلیزا رایس به لیبی برای اولین بار از او گرفته شده است در این عکس قذافی بسیار خوشحال برصندلی خود نشسته و به رایس خیره شده بود البته خانم رایس در آن زمان نمی دانست که قذافی در عالم خیال چگونه به او می نگرد.

درآن ملاقات قذافی با خانم رایس دست نداد و تنها به نشانه احترام دست راستش بر روی سینه خود
گذاشت .
البته برخی این عمل او را به خاطر مصادف شدن این ملاقات با ماه رمضان تفسیر کردند اما در همین ملاقات بود که قذافی رایس را "کِندی" و" لیزا لیزا" خطاب کرد و برای رایس توضیح داده شد که برای چه قذافی نام" کندی" یا مخفف "لیزا" را برای او انتخاب کرده است.


رهبر لیبی در این سفر یک نسخه از کتاب سبز، یک انگشتر الماس و یک گردنبند طلا که نام قذافی در آن حک شده بود را به رایس هدیه کرد.

روزنامه واشنگتن پست در سال 2009 در گزارشی که در باره هدایای داده شده به مسئولان امریکایی تهیه کرده بود، نوشت هدایای قذافی به وزیر خارجه آمریکا 212 هزار دولار ارزش دارند.

رهبر لیبی در یک سخنرانی در سال 2007 کندلیزا رایس را "آفریقایی عزیزم" خطاب کرد و گفت "او را دوست دارم و به او افتخار می کنم که افریقایی است و شیوه برخورد او با رهبران عرب را نیز دوست دارم".