آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, August 25, 2011

این جان نثاران باکره، کوبایی، عرب و لبیایی هستند


400 زیباروی محافظ قذافی در پایان آخرین شب توقف وی در باب العزیزیه ناپدید شدند
پنجشنبه 25 رمضان 1432هـ - 25 اوت 2011م KSA 16:26 - GMT 13:26
هنگامی که انقلابیون وارد مجمتع مسکونی رهبر لیبی در باب العزیزیه شدند، نه تنها قذافی و خانواده اش را در این قلعه کاملا مستحکم نیافتند بلکه حتی 400 زن محافظ وی که به دقت از از جنس لطیف برگزیده شده اند، بخار شدند و به هوا رفتند .

هم اکنون هیچ نشانه ای از بادیگاردهای زیباروی قذافی که بر اساس برخی گزارش ها شمار آنان به 400 تن می رسد در دست نیست .
این زنان که هرکدام از آنها به شهرزاد در داستان های هزار و یک شب تشبیه می شدند همواره سوژه جنجالی رسانه های بین المللی بودند، اما داستان قذافی از زمان بکارگیری محافظان زن، 6هزار و یک شب به درازا انجامید .
نخستین ظهور محافظان زیباروی
نخستین ظهور محافظان زیباروی در کنار معمر قذافی از دهه 90 قرن گذشته میلادی آغاز شد و آنها در واقع جایگزین بادیگاردهای تبعه آلمان شرقی شدند .
بر اساس گزارش های رسانه ای منتشره در طول بیست سال گذشته، تعداد این محافظان مؤنث از 40 تا 400 ذکر شده است که نام رسمی آنها "محافظان انقلابی" است اما آنها بیشتر با نام "زنان آمازون" شهرت یافتند .
گفته می شود که آنها را از هنگام شیرخوارگی بر می گزیدند و هنگامی که آماده پیوستن به گروه محافظان قذافی می شدند سوگند یاد می کردند که جان خود را برای دفاع از رهبرشان فدا کنند .
این محافظان را برای آموزش و تمرین به اکادمی پلیس طرابلس می فرستادند و در آنجا آموزش نظامی و رزمی بسیار سختی را می گذراندند و هرکدام از آنها با طرز استفاده از انواع اسلحه آشنایی کامل دارد .
دختران باکره
محافظان قذافی تنها از میان دختران لیبیایی انتخاب نمی شدند بلکه در میان آنها دخترانی از کوبا و سایر کشورهای عربی وجود دارد هرچند که برخی گزارش تاکید دارند که اکثریت آنها کوبایی هستند .
باکره بودن دختران و ازدواج نکردن آنها مهمترین شرط پیوستن به گروه محافظان قذافی است هر چند که نمی توان وجود چنین شرطی را مورد تاکید قرار داد و قذافی هرکدام از آنها را به نام دختر خود عایشه می نامید .
جالب است که یادآوری شود زنان مسلح محافظ قذافی همیشه با استفاده از گرانترین مارک های جهانی خود آرایش کامل کرده، ناخن های خود را مانیکور زده و موی رنگ شده خود را افشان می کردند.
یکی از محافظان نظر برلسکونی را جلب کرد
در سال 2009 در اثنای دیدار قذافی از ایتالیا محافظ رنگین پوست قذافی، نظر برلسکونی، نخست وزیر ایتالیا را به خود جلب کرد تا جایی که با بی توجهی به تشریفات استقبال از قذافی نگاه خود را کاملا به این دختر محافظ خوش اندام دوخته بود.
در سال 1988 به دنبال حمله گروه های اصولگرای اسلامی به کاروان رهبر لیبی، زنی که رئیس محافظان بود ضمن پرتاب خود روی قذافی با نثار کردن جان خویش رهبر محبوبش را نجات داد، هفت محافظ زن دیگر نیز در این حادثه کشته شدند .
در سال 2003 در اثنای انعقاد کنفرانس سران عرب در شرم الشیخ مصر ماموران امنیتی مانع ورد این محافظان مسلح به همراه قذافی به سالن اجتماع رهبران عرب شدند و این مساله باعث درگیری میان محافظان و ماموران مصری شد . در سال 1984 نیز مقامات امنیتی اتیوپی از ورود مسلحانه زنان محافظ قذافی به بیستمین کنفرانس سازمان وحدت آفریقا جلوگیری کردند .
دنیای این زیبارویان مسلح همواره مبهم و ناشناخته بوده و اینک با ناپدید شدن آنها در پی فتح "باب العزیزیه"، آخرین قلعه قذافی در طرابلس بر این ابهام افزوده شده است روزی یکی از نویسندگان عرب به شوخی در این باره نوشت که قذافی در مقایسه با سایر رهبران و رؤسای جمهور عرب از بخت بهتری برخوردار است زیرا شماری اززیبارویان دست نخورده همیشه او را احاطه کرده اند