آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, August 23, 2011

هاله با هفت تیر

                                          

او اکنون از اخلاق خوش و ادب انقلابیون سخن می گوید
گوینده زن ششلول بند قذافی خود را تسلیم انقلابیون کرد

سه شنبه 23 رمضان 1432هـ - 23 اوت 2011م  دبی-العربیه.نت
هاله مصراتی گوینده ششلول بند هوادار معمر قذافی در تلویزیون دولتی لیبی، در گفت و گو با شبکه "لیبی آزاد" از تسلیم کردن خود به نیروهای انقلابی خبر داد و گفت هیچ کس او را دستگیر نکرده است.

شاید بتوان گفت که هاله مصراتی یکی از مقاوم ترین هواداران قذافی در طرابلس به شمار می آمد. او همزمان با نزدیک شدن انقلابیون به بخش های مهم طرابلس و تنگ تر شدن حلقه محاصره گرداگرد هواداران قذافی، در یک برنامه زنده تلویزیونی هفت تیر کشید و هشدار داد هر کس به ساختمان تلویزیون نزدیک شود، سر و کارش با این اسلحه خواهد بود.

او خطاب به بینندگان گفته بود: "ايناهاش.. اين هفت تير منه! امروز يا مى کشم يا کشته مى شم. شما نمى تونيد هيچ يک از کانالهاى ما را بگيريد، نه شبکه جوان، نه شبکه ليبى، نه شبکه هاى ديگه، شما اصلا طرابلس را نمى گيريد، ليبى را نمى گيريد، هر کدوم از ما اسلحه نداشته باشه سپر بلاى همکارش مى شه، سنگر ديگران مى شه، ما همه آماده شهادتيم."

او اکنون اما از اخلاق خوش و ادب انقلابیون سخن می گوید و تاکید می کند که در حمایت یک خانواده خوب لیبیایی قرار دارد. او می گوید که به هیچ وجه مورد آزار و اذیت قرار نگرفت.

هاله مصراتی حضور در استودیوی تلویزیون "لیبیای" آزاد را نپیذرفت زیرا به گفته او بیم دارد مورد اصابت گلوله قرار گیرد. مجری به او اصرار کرد که باید در تلویزیون حاضر شود تا به مردم پیوستن خود را به انقلابیون اعلام کند. اما او جواب داد: "همه پاک و ملی گرا نیستند. وطن شهرت یا پول نیست. هر کس لیبی را دوست دارد وطن را نکشد."

مجری از هاله مصراتی پرسید: "آیا وطن معمر قذافی است؟" و پاسخ شنید: "لیبی نه قذافی، نه فرزندان او نه تو و نه هیچ کس دیگر نیست."

مجری پرسید: "قذافی رفت و تو را تنها گذاشت؟" هاله مصراتی پاسخ داد"نه برادر من، اینطور نیست که رفت و من را تنها گذاشت. من در کشورم زندگی خواهم کرد و خواهم مرد. من خود را تسلیم فرزندان لیبی کردم. نزد آن ها رفتم و دیدم مودب هستند. با ما به خوبی رفتار کردند."

هاله مصراتى طى چند ماهى که از آغاز انقلاب ليبى مى گذرد، هميشه رفتارهاى خاصى از خود نشان می داد که بعضى از آنها حالت نکته و جُک پيدا کرده اند. او اطاعت کورکورانه از قذافى را تاييد مى کرد و از سوى ديگر نظريات مذهبى خاصى را ابراز مى داشت.