آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, August 4, 2011

هفتادو نه رویداد تجاوز جنسی در افغانستان

                                                                                                       

افزایش خشونت ها در برابر زنان در افغانستان

پنجشنبه ۱۳ اسد ۱۳۹۰ ساعت طلوع نیوز
کمیسیون مستقل حقوق بشرافغانستان گفته است که خشونت ها در برابر زنان در سه ماه نخست سال روان به گونۀ چشمگیر افزایش یافته است.
هماهنگ کنندۀ بخش حقوق زن کمیسیون مستقل حقوق بشر می گوید، بربنیاد آمارها در سه ماه نخست سال روان ۱۰۲۶ رویداد خشونت آمیز در برابر زنان از سوی دفترهای ساحه یی و ولایتی این کمیسیون ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش را نشان می دهد.
کمیسیون مستقل حقوق بشر می گوید که سال گذشته این کمیسیون در دوزاده ماه ۲۷۶۵ رویداد خشونت آمیز را در برابر زنان ثبت کرده است؛ اما امسال تنها در سه ماه نخست ۱۰۲۶ رویداد را ثبت کرده است.
لطیفه سلطانی، هماهنگ کنندۀ بخش حقوق زن کمیسیون مستقل حقوق بشرافغانستان، گفت: «میزان مراجعۀ زنان به نهادهای مدافع حقوق بشر و نهاد های جامعۀ مدنی و نهاد های عدلی و قضایی هم درحالی افزایش است.این کمیسیون می گوید که از میان یک هزارو بیست و شش رویداد خشونت آمیز در برابر زنان ۳۴۶ خشونت جسمی درصدر جدول ثبت خشونت ها قرار دارد که به گونۀ لت و کوب، سوختاندن، کشیدنن ناخن ها، کندن موها، لگد زدن و استفاده از کارد و چاقو و سنگ و کلوخ است.خشونت های سنتی و فرهنگی با رقم ۲۰۲ در جایگاه چهارم قرار دارند و تجاوزجنسی با رقم ۷۹ رویداد در مرحله پنجم است.لطیفه سلطانی گفت: «هر نوع عمل و گفتاری که در تضاد با ارزش های حقوق بشری و کرامت انسانی صورت بگیرد، این خودش باعث نقض کرامت انسانی انسان است که عامل آن پایین بودن سطح آگاهی مردم از سفارشات دین مقدس اسلام است.کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان علت افزایش خشونت ها در برابر زنان را نا امنی ها، دسترسی نداشتن زنان به نهادهای عدلی و قضایی پایین بودن میزان آگهی زنان از حقوق شان، بی سوادی و پایین بودن میزان آگاهی مردم نسبت به حقوق زنان می داند.

متهمان گفته اند با هدف جلوگیری از گناه براین کار اقدام کردند

                                        

یک سال حبس بخاطر قرار دادن حجاب بر صورت عکس های تبلیغاتی زنان  نیمه برهنه
پنجشنبه 04 رمضان 1432هـ - 04 اوت 2011م
دبی-العربیه.نت 
دادگاهی در بریتانیا دو مسلمان این کشور را كه به صورت عکس های تبلیغاتی زنان برهنه یا نیمه برهنه ، حجاب یا نقاب کشیده بودند ، به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.
روزنامه دیلی میل بریتانیا روز پنج شنبه 4-8-2011 در گزارشی اعلام کرد که این دو نفر ، شب هنگام با در دست داشتن ماژیک های نقاشی ، به سمت عکس های تبلیغاتی نصب شده در خیابانها می رفتند وبر روی صورت عکس های تبلیغاتی نصب شده در خیابانها ، حجاب یا گاهی مواقع نقاب رسم می کردند.
بر اساس این گزارش پلیس بریتانیا پس از دریافت گزارشی ، این دو نفر را درحالی که مشغول کشیدن نقاب بر روی عکس یک هنرپیشه زن بودند ، دستگیر کرد.
آنها به پلیس گفته اند که این نوع عکلس ها با دین اسلام منافات دارد وبرای جلوگیری از گناه اقدام به این کار کرده اند.
این دو نفر که نام آنها محمد طاهر ومحمد حسنات ذکر شده است از بریتانیایی های تازه مسلمان شده این کشور بشمار می آیند.
محمد حسنات گفته است که "ما نژاد پرست نیستیم بلکه برعکس دوستانی از چین ، هند واروپا داریم."
وی سپس ادامه داد که "نگاه اول به این تصاویر نیمه لخت به شرطی که با قصد نباشد از نظر اسلام حرام نیست اما نگاه دوم حرام است ."
آنها گفته اند که نمی خواهند دیدگان کودکان به این عکس ها بیفتد چرا به گفته آنها اثر سوء بر کودکان خواهد داشت.
اين دو متهم در پایان محاکمه با پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 283 پوند به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. ‏
به نظرما بهتراست این حجاب پوشان هرچه زود تر با خانواده هایشان به کشورشان برگردند و خود را از گناه کبیره مبرا سازند.