آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, June 18, 2011

به پیشنهاد دختران جوان از شهر کابل




روبیکا صدیقی دختر ممتازملکه زیبائی آسیا

روبیکا صدیقی در 24 اپریل 1981 مطا بقثور1360 در شهر کابل در یک خانواده روشنفکر دیده به جهان گشود. در سال 1988 میلادی شامل مدرسه دوستی در مکروریان سوم شد. تازه به صنف چهارم گام نهاده بود که وضعیت امنیتی شهر کابل کاملاً برهم خورد و ساکنین آن در تحت فشار های گونا گون قدرت مندان و تفنگ سالاران قرار گرفتند و خطر مرگ هر باشنده شهر کابل را تهدید می کرد. بدین سبب
خانواده ها به خاطر حمایت از کودکان خود ناچارمجبوربه ترک وطن و روانهً کشورهای بیگانه  شدند.
 روبیکا صدیقی نیز با خانواده خود عازم شوروی سابق و روسیه حالیه و در شهر مسکو مسکن گزین شدند.
               
طوریکه به همه مبرهن است زندگی در مهاجرت پروبلم های بیشماری دارد
. روبیکا با آن همه مشکلات ، شامل مدرسه آن کشور شد و زبان بیگانه را بزودی فرا گرفت. پس از ختم موفقانه دوره مکتب در سا ل 2001 شامل فا کولته زبان واد بیا ت در پوهنتون دوستی خلقهای شهر مسکو گردید.  در 20جنوری سال 2001 در پوهنتون دوستی خلقها ی یا پوهنتون دوستی ملل شهر مسکو ،مسابقه زیبائی دختران یاکانکورس دختر شا یسته سا ل برگزارشد و روبیکا نیز درین مسابقه ثبت نام نموده و خود را کاندید آن نمود. 
 در حالیکه  به تعداد
25 دختر زیبا روی از کشورهای مختلف آسیائی درین کانکورس اشتراک نموده بودند. خوشبختانه روبیکا صدیقی دختر با شهامت افغان جای اول و دختران هند و کوریا بی الترتیب جا های دوم و سوم را از آنی خود ساختند.جایزه اول که سفرتفریحی  15 روزه به کشور مصر بود. به روبیکای زیبا تعلق گرفت.  در ذیل گذارشی که درآن وقت در مجله مهر درشهرمسکو به چاپ رسیده ومدیر مسوول آن محترمه  خاطره غیرت و مجله دیگری بنام صد ف که موسس و مد یر مسوول آن محترم سعیداورکزی بود.خدمت تان تقدیم می نمائیم.
اولین دختر زیبائی آسیا واولین کانکورس زیبائی  20-01-2001

درآخرین روزهای سال گذشته میلادی ،هنگامیکه همه در انتظار سال نو بودند . در دا نشگاه بین المللی مسکو" دوستی خلقها "مسابقه ملکه زیبائی آسیا دربین محصلین آسیائی آن دانشگاه برگزار گردید . .این محفل باسخنرانی ها ی بزرگان و سفرای ممالک آسیائی آغاز شد و بعد ازاجرای چند برنامه رقص و آواز شرکت کننده گان مسابقه که تماشاچیان بی صبرا نه در انتظار ورود شان بودند ،داخل صحنه شدند و بخش اول برنامه را که  می بایست لباس های ملی مملکت شان را به نمایش بگذارند اجرای نمودند . دراین مسابقه دوشزه گانی کشورهای : هندوستان ، کوریا ،افغانستان ، بنگله دیش ، چین ، ویتنام ،جاپان ، ایران ، عراق و ......شرکت نموده بودند. ولی اگر از حق نگذریم درهمان اولین نگاه روبیکا جان دوشیزه افغان با لباس ملی بسیار زیباتر و جذاب تر از دیگراشتراک کننده گان مسابقه درخشید بعدأ بخش دوم مسابقه آغاز گشت ،دراین بخش هریک از اشتراک کننده گان می بایست :هنری راازکشورش نشان بدهد .در نخست اشتراک کننده کوریائی روی صحنه شده و با یک گروه دیگر ی از دختران هموطنش یکی از رقصهای محلی شان را اجرا نمود ند . بعد دختر هندی نیز برنامه جالب ود ید نی را اجرا نمود و همچنان دیگر کشور ها نیز با رقص ها و آهنگ های گروهی بسیار شاد و زیبا توانستند طرفداران خودرا امیدوار بسازند .
درتالار بیش ازهزار تما شا چی حضور داشتندکه بخش اعظم آنرا محصلین همان پوهنتون  تشکیل میدادند. هرکس نامزد ملکه زیبائی وطن خودرا تشویق می نمود . کمترین تعداد محصل خارجی را در آن پوهنتون افغانها تشکیل میداد و درآن محفل نیز تعداد افغانها از بیست الی بیست پنج نفر تجاوز نمی کرد. که دربین چنین جمعیت بزرگی تشویق و تحسین ما برای اشتراک کننده افغانی ، بسیار بی صدا و بی تاثیر می نمود گذشته از این بعد از چنین برنامه های عالی سایر اشتراک کننده گان ، با دلهره گی و تشویش ما در انتظار بودیم ، تا بیبینیم که روبیکا چطور برنامه یی را اجرأ خواهد نمود . انتظار ما طولی نکشید ، که روبیکا به تنهائی روی صحنه آمد و آهنگ محزون " سرزمین منرابا چهره معصومانه و درعین حال مطمین و استوار چنان زیبا اجرأ کرد که تالار همه هوش و گوش شده بود . دراین محفل برعلاوه مسابقه ملکه زیبائی آسیا محصلین هر یک از مملک آسیائی برنامه های دیگر نیز تهیه نموده بودند و با کمال هنر نمائی اجرأ کردند ولی از افغا نستان جدا از مسابقه کدام برنا مه خاصی تهیه نشده بود ،دراین اثنا  چند نفر از محصلین افغان که در محفل حضور داشتند . باخود مشورت کرده و بدون کدام آمادگی خا صی داخل صحنه شد ند و اتن ملی را اجرأنمودند که آن نیز نام افغانستان را پر آوازه ساخت. بعداز اجرأی برنامه های دیگر که بخش بیشترش را محصلین هندی اجرأمی نموند . بخش سوم مسابقه آغاز شد. این بخش بایست تا هریک اشتراک کننده به پرسشهائی پاسخ بدهند که ازاین بخش نیز شرکت کننده افغانی ما به کامیابی ،جلب حاضرجوابی  گذشت . تفریح اعلان شد و تماشاچیان به نوشیدن چای و صرف شرینی  دعوت شد ند بعداز تفریح بازهم کنسرت و رقص ادامه یافت و سرانجام حساس ترین موقع مسابقه فرارسید تمام اشتراک کننده گان روی صحنه شده وهریک با دلوا پسی وامید درانتظاراعلام نتایج مسابقه بود . دربین شوروغوغا ی تالار صدا و تشویق ما چند تن محدود  افغان بی تاثیر بود و ما مجبورأ خاموش نشسته ونا امیدانه به شادی و شوق دیگران که با اطمینان کامل اشخاص نامزد های شان را در کانکور جرئت می دادند . نگاه می کردیم . تا این که گرداننده برنامه پاکتی را باز کرده و اسم برنده شماره سه را که دختری از کوریا بود اعلام کرد . وبعد مقام دوم را که شرکت کننده هندی بود واما اینک سرو صدا ی تالار لحظه به لحظه بیشترمی شد .و ما کاملا نا امید بودیم زیرا حداقل مقام سوم و دوم را نیز افغانستان کسب نکرد .دراین وقت بود که گرداننده آخر ین پاکت را باز کرد ه و باذوق فریاد زد ملکه زیبائی آسیا روبیکا  صدیقی از افغانستان است !!!!!!!!!!!!!!"و حال نوبت شورو فریاد ما بود .ما افغانها همه به پا س این پیروزی بزرگ از جا بر  خاسته شور و شادی وصف نا پذیر ی براه انداخنتم . روبیکا صدیقی برنده ( دختر ممتاز ملکه زیبائی آسیا)، یک بورس سیاحتی توریستی مصر شد.