آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, April 25, 2011

پیام شبکهً نگاه زن

پیام شبکۀ نگاه زن به مناسبت بزرگداشت از داکتر حمیرا نکهت دستگیرزاده شاعر مطرح کشور
چندی پیش شاهد بزرگداشت از مقام ادبی شاعره و ادیب مطرح کشور داکتر حمیرا نکهت دستگیرزاده در هالند بودیم. محفلی که به همین مناسبت در ۲۳ اپریل سال جاری از سوی فدراسیون سازمانهای های  پناهنده گان افغان در اروپا (FAROE) و نهاد شاهمامه (بنیاد انکشاف اجتماعی افغانها) برگزار گردیده بود بسیاری از ادیبان، شاعران ، نویسنده گان و افغان های مقیم اروپا در آن اشتراک نمودند. این خبر برایم بسیار خوشایند و فرح بخش بود. داکتر حمیرا نکهت دستگیر زاده طبعا شاعر همۀ زمانۀ ماست در زمانی که زیست میکنیم و عمر را میگذرانیم، می خندیم، می گرییم و در فضای طبیعت نفس میکشیم و در مجموع خود را در تمام ابیات شاعرانۀ ایشان احساس می نماییم. باید گفت که، چهرۀ ادبی وی نه تنها یک افتخار بزرگ برای جامعه ادبیات افغانستان است بلکه افتخاری برای ادبیات جهان محسوب می گردد. داکتر حمیرا از زمانهای دور به این طرف با تلاشی مضاعف و همتی والا اشعار زیبا و نغزش را سروده و در راستای ارتقاء و غنامند سازی ادبیات افغانستان کوشش ورزیده است.
شبکۀ نگاه زن، این افتخار را دارد تا با کمال امتنان از زحمات داکتر حمیرا نکهت دستگیر زاده در راستای تقویت و شکوفایی ادبیات کشور مخصوصا در ساحۀ شعر؛ عنوان با مسمای "بانوی فرهیختۀ شعر افغانستان" را به ایشان اطلاق نموده و با توفیقات روزافزونشان در عرصۀ ادبیات افغانستان امید کامیابی و کامروایی ایشان را از خداوند منان خواستار است.
در پایان ضمن سپاس از برگزارکننده گان مراسم بزرگداشت از بانوی فرهیختۀ شعر افغانستان از دولت و نهادهای فرهنگی کشور نیز مجدانه می خواهیم تا با قوت تمام بصورت رسمی از ایشان قدردانی نموده و با ارج گذاری به مقام ادبی و علمی این بانو گامی بلند در گسترۀ توسعۀ ادبیات افغانستان بردارند.
با تجدید احترام
حمیرا ثاقب

برنامه مورخ 23 اپریل 2011

برای شنیدن برنامهٔ برگداشت از داکتر حمیرا نکهت این پیوست را بگیرید

   داکتر حمیرا نگهت دستگیر زاده                                                                                                 ارسالی م.نادری مسول بنیاد شاهمامه از کشور هالند