آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, April 8, 2011

طنز زیبا

ســــخنان گهـــــر بارامیـــــرالمـــومنیــــن مــــلا عمــــر در  باب  مقــــام  زن دراسلامHomayun on April 8, 2011
طلاب عزیز ای نو نهالان باغ و بوستان امارت اسلامی بدانید که دشمنان اسلام ازهیچ توطئه برای بدنامی اسلام ومسلمانان دریغ نمیکنند آنها مهر دشمنی و خصومت با زنان را در پیشانی شما میکوبند در حالیکه هر فرد مسلمان میداند که مسلمانان بالعموم و طلاب کرام بالخصوص بجز آرزوی خیر و سعادت اخروی برای زنها دیگر چیزی نمیخواهند و برای نیل به این هدف از هیچ نوع ایثار و فداکاری دریغ نکرده اند و نمیکنند !!؟
در کتاب های آسمانی آمده که خدای تعالی اول مرد را بیافرید و هفت روز بعد زن را از قبرغه چپ مرد خلق کرد فلهذا اگر شما مشت بر سر زنهایتان می کوبید در حقیقت مشت بر سینه خود حواله میکنید یعنی دلتان و بایسکل تان و ازین بابت هیچ کس نه کمیسیون حقوق بشر و نه وزارت زنان و نه هیچ مرجع داخلی وخارجی دیگر بر شما حق ایراد و انتقاد را دارند
. در روایت آمده که یکی از مکلفیت های دینی مرد مسلمان ضرب و شتم دایمی و متواترزوجه اش است ، معیاد آنرا بعض علمای دین ماه یکبار و بعض دیگر ماه سه بار تعین کرده اند ، اگر این ضرب و شتم در اثر گناهی صورت میگیرد که زن جزای عملش را می بیند و در صورت بی گناهی برای پیشگیری از گناه و خطای احیانی اجرای آن واجب است !!؟

چونکه زن فقط از قبرغه مرد و آنهم از قبرغه چپ او خلق شده بیچاره ناقص العقل بار آمده و ازینرو در زندگی بار گردن مرد شده اما زن مومن خدا شناس که ترس روز قیامت بدل دارد همیش ادای احترام شوهر کرده ، هفت قدم از او به تعاقب رفته بدون اجازت او جرعه ای آب هم نمی نوشد ، در روایات متعددی آمده که اگر سجده به غیر الله روا بودی جای آن را داشت که زن به شوهرش سجده میکردی ولی اسلام فقط خداوند متعال را لایق سجده دانسته ولی قبول عبادت زن را مقید به اطاعت شوهر کرده که اگر زن صد سال هم به عبادت خداوند بنشیند ولی اطاعت شوهر نکند همه طاعات و عبادات صد ساله او برباد فنا رفته اسفل من النار جایگاهش خواهد شد مگر اینکه رضایت خاوند حاصل کرده و از آتش جهنم نجات یابد.
دشمنان اسلام همیش کوشش دارند که چهره اسلام را وارونه به جهان معرفی کنند ، سخن از مردسالاری و ظلم ستم بر زنان بر زبان آرند در حالیکه یک طفل هم میداند که این مردسالاری فقط به نیت خیر خواهی و فکر آخرت زن بوده چون یگانه راه نجات زن از آتش جهنم اطاعت مطلق و بی قید و شرط او از پدر، برادر و یا شوهر است !!؟
حجاب اسلامی و چادر که در حقیقت برای حفاظت و حراست زن از تهاجم و دستبرد مردان نا محرم وضع شده خار چشم دشمنان اسلام گردیده که آنرا دلیل ذلت و خواری زنان میدانند در حالیکه برعکس این از قدر و منزلت عظیم ایشان حکایت دارد ، یک پارچه آهن زنگ زده را کس نیم نگاهی هم نثار نمیکند ولی یک انگشتر طلا را هر کس در چند دستمال پیچانده و در چندین صندوق و صندوقچه پنهان از چشم مردم حفاظت میکند این از بی ارزشی انگشتر طلا نه بلکه از قدر و منزلت خاص او حکایت دارد.
اما کجاست چشم بینا که حق را از باطل تشخیص دهد ، لباس های یک زن اروپایی بیشتر از یک پاو وزن ندارد اما فقط چادری هر زن مسلمان بیشتر از یک سیر وزن دارد حالا شما خود قضاوت کنید که قدر زن در کجا بیشتر است !!؟؟
با تقـــدیم حـــــــــــــــرمت  
حقــ(شـــمس الحـــق)ــانی

تیاتر افغان ، در تاجکستان

اجرای نمایش 'دربند' از سوی هنرمندان افغانستان در سالن تئاتر جوانان دوشنبه

به روز شده:  15:19 گرينويچ - پنج شنبه 07 آوريل 2011 - 18 فروردین 1390
روز پنج‌شنبه‌7 آوریل در چارچوب جشنواره بین‌المللی "نوروز-2011" در تئاتر دولتی جوانان تاجیکستان نمایشنامه "دربند" از سوی تئاتر ملی افغانستان به نمایش در آمد.مؤلف این اثر کریم حیدری، نمایشنامه نویس افغان، است و آن را شاهپور صداقت، کارگردان و رئیس تئاتر ملی افغانستان، تهیه کرده است.
تاجکستان
در این نمایشنامه خانواده‌ای که "غرق در تعصبات کهنه خانواده‌ای و غرور بیجا" می‌باشند، در یک جامعه سنتی مثل افغانستان نشان داده شده است.
عروس خانواده-فریبا (لیلا همدرد) با خواندن "شاهنامه" ابوالقاسم فردوسی می‌فهمد که این غرور یکدندگی در خون نیاکان او وجود داشته و همین غرور کاذب باعث مرگ سهراب به دست رستم شده است.
خشونت علیه زن که یکی از مشکلات جامعه افغانستان است، از موضوعات محوری دیگر این نمایشنامه است. نقشها را در این نمایشنامه 8 هنرمند افغان، از جمله ثریا مژگان، لیلا همدرد و عاطفه‌ سادات، هنرپیشه‌های زن، اجرا کرده‌اند.

اجرای هنرمندان کشور همسایه افغانستان مورد استقبال گرم تماشاچیان در تاجیکستان قرار گرفت.
بی بی سی