آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, April 3, 2011

تکان دهنده ترین خبر

يك زن در هرات از سوي شوهرش سر بريده شد.

يكتن از باشندگان ولسوالي كشك رباط سنگي ولايت هرات عصر ديروز خانم جوانش را سر بريده است. نورخان نيكزاد سخنگوي پوليس هرات ميگويد كه اين مرد بهاالدين نام دارد و باشنده همين ولسوالي است كه صبح امروز توسط پوليس به اتهام قتل خانمش دستگير شد.
نيكزاد گفت: كه متهم به جرم خود اعتراف كرده و دليل كشتن خانمش را داشتن روابط نامشروع با افراد بيگانه عنوان كرده است.
هرچند تا به حال انواع مختلف خشونت فيزيكي عليه زنان در هرات افتاق افتاده است اما اين اولين موردي است كه يك شوهر خانم خود را بي رحمانه سر مي برد.
قبل از اين نيز مردي در ولايت نيمروز گوشها ، بيني ودستان خانم خود را به كارد بريده بود.

 

حمله به سایت نگاه زن توسط ارتش سایبری ایران


سایت خبری و تحلیلی نگاه زن مورد حملات ارتش سایبری ایران قرار گرفت
از مدت دو هفته به اینسو سایت خبری، تحلیلی و تخصصی نگاه زن مورد حملات شدید ارتش سایبری ایران و دیگر هکرهای زن ستیز حکومت ایران قرار گرفت که با تلاش های خستگی ناپذیر تیم تخنیکی سایت این حملات دفع و خنثی گردید.
سایت نگاه زن همواره کوشیده است تا از طریق اطلاع رسانی دقیق و متعهدانۀ خویش مشکلات و خواست های زنان افغانستان و جهان را منعکس نماید. این سایت کوشش ورزیده تا صدای آن زنانی باشد که بدون موجب قربانی تفکرات مردستیزانۀ جامعۀ خویش گردیده اند، صدای زنانی باشد که در زیر باران سنگسار فقط ترسیم گر عدالت و برابری بودند، فریاد زنانی باشد که تازیانه های خشونت و ددمنشی را بر شانه های زخمی خود تحمل می نمودند، انعکاس دردهای زنانی باشد که در دنیایی از استیصال و ناچاری دست به خودسوزی و خودکشی می زنند و اعتراض زنانی که به جرم زن بودن در درازنای تاریخ محکوم به انزوا و خاموشی گردیدند و باید گفت که ما زنانی هستیم که بر علیه تمام بیدادهای متجاوزگونۀ فکری ایستاده ایم و خواهیم ایستاد.
تحرکات غیر معقولانه و ناخردمندانۀ عاملین این حملات به سایت خبری و تحلیلی نگاه زن یک بار دیگر ناتوانی و ضعف نهادهای زن ستیز حکومت ایران را تثبیت و به تمام جهان هویدا و آشکار ساخت.
ما همواره از زنان شجاع و مبارز ایرانی حمایت خود را اعلان نمودیم و در مقالات و اخبار مربوط به فعالان حقوق زن در ایران کوشش کردیم تا با آنها همصدا و همراه در محکومیت اندیشه های مردسالارانه پیش رویم.
ما پشتیبانی خود را از زنان مبارزی چون نسرین ستوده، شیرین عبادی، زهرا بهرامی، شیوا نظرآهاری،  زهرا رهنورد، مهدیه گلرو، آذر منصوری، فخرالسادات محتشمی، فرح واضحان، محبوبه کرمی، سمیه فرید ، نازنین خسروانی و دیگر زنان ایرانی را بارها اعلان نمودیم.
ما خواهان توقف اعدام ها و بستن شکنجه گاهها برای زنان ایران بودیم، ما مرزهای جغرافیایی و عقیدتی را درنوردیدم تا هویت زنان را در سطح جهان به اعتلای انسانی خود برسانیم و ما خواستیم تا با زنان و فعالان حقوق زن در ایران بایستیم و اقدامات بی بنیان و بی اساس جریانات زن ستیز در ایران را محکوم نماییم.
اکنون اگر بخواهیم دلایل حملات ارتش سایبری و دیگر هکرهای ایرانی را مورد بررسی قرار دهیم مشخص خواهد شد که این جریانات نه تنها از فعالان و دگراندیشان در درون ایران می هراسند بلکه این هراس را در کشورهای دیگری چون افغانستان نیز جستجو می کنند. باید گفت که جرم مشهود و گناه بزرگ سایت نگاه زن از دیدگاه هکرهای وابسته به حکومت ایران همانا دفاع مشروع سایت نگاه زن از فعالان زن در ایران بوده و اعتراضی که این سایت بر علیه ساختارهای فرسودۀ نظام زن ستیز حکومت ایران داشته است.
ما همچنان ایستاده ایم و صدای مان را برای توقف اعدام و بازداشت های بی رویه زنان در ایران بلند می کنیم و میگوییم که روند کشتار و دستگیری بی موجب زنان در اعدام گاهها و شکنجه هها متوقف گردد.
در اخیر مخاطب مان را متجاوزین مجازی و هکرهای ایرانی قرار می دهیم و میگوییم که شاید شما توانایی حملات بر سایت های حقیقت گو را داشته باشید اما نمی توانید یک تفکر و اندیشه های والای انسانی را مسدود و یا مورد حمله قرار دهید. برای بوجود آوردن انقلاب فکری جان دادن بهای اندکی است که زنان بی محابا آن را می پردازند و ما از حملات شما هیچ هراسی به خود راه نمی دهیم. ما ایستاده ایم و مبارزۀ خود را تداوم خواهیم داد.
ارسالی حمیرا ثاقب